Achtergebleven "resten"van verwijderde mods!

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
OmkePom
Contacteer:

Achtergebleven "resten"van verwijderde mods!

Bericht door OmkePom » 20 feb 2013, 15:59

Adres van je forum: http://www.film-test.nl
Event. modificaties op je forum: Meerdere waaronder Ajax. Chat, NewsPage en Reimg
Wanneer ontstond het probleem? nvt
phpBB versie: phpBB 3.11 Style aangepaste ProFormell

Ik heb in het ACP nog oude instellingen gevonden van Modificaties die verwijderd zijn, hoe kan ik deze alsnog verwijderen? Zover ik weet zijn er geen achtergebleven bestanden meer!

Afbeelding
Afbeelding

BennyBernaer
Contacteer:

Re: Achtergebleven "resten"van verwijderde mods!

Bericht door BennyBernaer » 20 feb 2013, 16:10

Als je er zeker van bent dat alle edits zijn terug gedraaid, kan je die module dan niet gewoon verwijderen in beheerderspaneel? Het is wel altijd beter (bij het verwijderen van een mod) om de installopnieuw te draaien maar in plaats van installeren kies je dan voor deactiveren. Dan ben je er ook zeker van dat de mod goed is verwijderd. Maar dan moet er natuurlijk wel een install bestand bestaan van die MOD.

OmkePom
Contacteer:

Bericht door OmkePom » 20 feb 2013, 16:19

De modules zijn al verwijderd en ja denk dat ik gewoon vergeten ben om te DEinstalleren van de mods.
Hoe krijg ik die,

ad a bank manager en die ad a cash mange ertussen uit?
Zitten ze niet in het script van die Modules verborgen, zo ja welke want dan weet iki wat ik verwijderen kan :)

Ps,
Kan de juiste Modificaties niet meer vinden helaas!
Afbeelding

OmkePom
Contacteer:

Bericht door OmkePom » 21 feb 2013, 17:07

Probeer STK op te starten, normaal lukt het maar nu krijg ik,

Undefined index: custom_forms_enable

Click here to reload the STK

Maar kom er niet op, wie weet wat ik moet doen?

:geek:
Afbeelding

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 21 feb 2013, 17:36

waarschijnlijk heb je deze mod viewtopic.php?p=445669#p445669 toen geinstalleerd en daarna weer verwijderd ,maar niet goed genoeg verwijderd denk ik ?

OmkePom
Contacteer:

Bericht door OmkePom » 21 feb 2013, 19:18

Theriddler schreef:waarschijnlijk heb je deze mod viewtopic.php?p=445669#p445669 toen geinstalleerd en daarna weer verwijderd ,maar niet goed genoeg verwijderd denk ik ?

Ja helemaal vergeten de originele php files terug te zetten THX Theriddler !

En STK werkt weer ........

maar weet nog steeds niet hoe ik uit het ACP die instellingen verwijderd krijg .... zover ik weet zit er geen files meer tussen van die Modificatie .... welk script za/moet dit in voorkomen?
Afbeelding

BennyBernaer
Contacteer:

Bericht door BennyBernaer » 21 feb 2013, 20:50

Heb je ook de cache geledigd? Volgens mij zitten die restanten in je database... Wat je kan proberen is de install van die mod nog eens te draaien en voor deïnstalleren kiezen. Met een beetje geluk zijn dan ook alle wijzigingen van die MOD verwijderd uit je database. Neem wel even een volledige backup van je database via phpMyAdmin.

Edit: Misschien is het ook geen slecht idee om naar de toekomst toe, als je nog eens een mod installeert om de downloads van die mod bij te houden (bijvoorbeeld een usb stick) Als je hem dan ooit eens wil verwijderen hoef je ook niet meer te gaan zoeken, bestaat die mod nog wel of is hij nog wel te downloaden etc.
Laatst gewijzigd door BennyBernaer op 21 feb 2013, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 21 feb 2013, 20:57

die zijn nog van de cash mod van handyman je zou hier http://startrekguide.com/community/view ... 127&t=6691 de cash mod kunnen downloaden en even de install draaien waarmee je dus deinstalleren doet, dan moeten die instellingen verdwenen zijn.

Edit: Na veel zoeken kun je 'm dus hier downloaden: http://uloz.to/x2dTx7v/cash-mod-1-0-0b1-zip

Er zijn geen SQL edits in die mod en ook geen install en zijn echter wel handmatige handelingen te doen

ACP > Systeem tab > Beheerderspaneel >.Mod > hier zou je de module moeten kunnen verwijderen.

En je zou best nog wel de bestanden nog moet verwijderen van die mod.

Code: Selecteer alles

root/adm/style/mods/cash/acp_cash.html
root/adm/mods/cash_mod_version.php
root/language/en/mods/info_acp_cash.php
root/language/en/mods/cash_mod.php
root/language/en/mods/info_ucp_bank.php
root/styles/prosilver/template/mods/bank/ucp_bank_donate.html
root/includes/mods/cash/cash_class.php
root/includes/acp/acp_cash.php
root/includes/acp/info/acp_cash.php
root/includes/db/create_schema.php
root/includes/ucp/ucp_bank.php
root/includes/ucp/info/ucp_bank.php

OmkePom
Contacteer:

Bericht door OmkePom » 22 feb 2013, 11:00

Alles opnieuw gecontroleerd (check, check en dubbel check)
Nee alles van die MOD bestaat niet, alles is dus al verwijderd.
Ook alle Modificatie scripts langsgelopen ..... niks bestaat ook niet de Modules.

In de permissies instellingen(ACP) van de Beheerders permissies zie ik alleen de instelling mogelijkheid staan. Dit valt op omdat het niet vertaald is!

Ook in de permissies instellingen(ACP) van de gebruikers permissies zie ik nog resten van KARMA 123 staan, deze heb ik ook helemaal nagelopen (karma install, doet het echter niet), ook hier zijn geen resten meer in het script van te vinden of achtergebleven bestanden die bij de Modificatie horen. Het enige is dat je ze dus in het ACP kan instellen onder gebruikers instellingen geavanceerd (waar ik dus afblijf)

Modules van beide Modificaties zijn dus niet aanwezig en ook weet ik zeker dat alle bijbehorende bestanden verwijderd zijn. Script wijzigingen zijn er dus ook niet, hoe kan dit nu?? :geek:
Afbeelding

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 22 feb 2013, 20:16

Die staan in je database, geef daar maar is een zoekopdracht naar de permissies die je niet vertaald ziet staan.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 23 feb 2013, 00:39

Om precies te zijn, in de tabel phpbb_acl_options worden alle permissies gedefinieerd. Administratie permissies beginnen met a_. Vermoedelijk zul je daar permissies zie staan met bij auth_option a_asacp, a_asacp_profile_fields, enzovoort. Al deze permissies hebben een nummer (auth_option_id) die weer gebruikt kunnen zijn in de tabellen phpbb_acl_groups, phpbb_acl_roles_data en phpbb_acl_users om de permissies toe te kennen aan groepen, permissie rollen en gebruikers.
HGN op phpbb.com

OmkePom
Contacteer:

Bericht door OmkePom » 23 feb 2013, 08:53

Pola schreef:Om precies te zijn, in de tabel phpbb_acl_options worden alle permissies gedefinieerd. Administratie permissies beginnen met a_. Vermoedelijk zul je daar permissies zie staan met bij auth_option a_asacp, a_asacp_profile_fields, enzovoort. Al deze permissies hebben een nummer (auth_option_id) die weer gebruikt kunnen zijn in de tabellen phpbb_acl_groups, phpbb_acl_roles_data en phpbb_acl_users om de permissies toe te kennen aan groepen, permissie rollen en gebruikers.
En deze kan/moet ik verwijderen ???
Afbeelding

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 23 feb 2013, 11:50

Als je die MOD's gedeïnstalleerd hebt, dan is het wel het netste om alle database wijzigingen van die MOD's ook ongedaan te maken.
Maak altijd eerst een export van de database voordat je er met queries aanpassingen in gaat maken.
HGN op phpbb.com

OmkePom
Contacteer:

Bericht door OmkePom » 23 feb 2013, 15:15

Pola schreef:Als je die MOD's gedeïnstalleerd hebt, dan is het wel het netste om alle database wijzigingen van die MOD's ook ongedaan te maken.
Maak altijd eerst een export van de database voordat je er met queries aanpassingen in gaat maken.
Ja dat begrijp ik wel maar hoe voer ik die Query uit, wat moet ik doen??
Afbeelding

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 23 feb 2013, 22:29

Deze: acl_a_asacp_spam_words, acl_a_asacp_profile_fields en acl_a_acacp komen van de mod: anti spam acp

Ik weet niet of je die mod nog gebruikt anders zou je de installatie van die mod nog een keer moeten draaien om de database toevoegingen te verwijderen.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 24 feb 2013, 02:28

Ben je bekend met phpMyAdmin?

Met de volgende query kun je een ongebruikte permissie verwijderen uit alle vier tabellen:

Code: Selecteer alles

DELETE g, rd, u, o 
FROM phpbb_acl_options o INNER JOIN phpbb_acl_groups g INNER JOIN phpbb_acl_roles_data  rd INNER JOIN phpbb_acl_users u
WHERE g.auth_option_id = o.auth_option_id AND rd.auth_option_id = o.auth_option_id AND u.auth_option_id = o.auth_option_id AND o.auth_option = "a_asacp"
Je moet je dan wel overtuigd hebben van de juiste naam van de permissie. De query moet je herhalen voor elke permissie die je wilt verwijderen, waarbij je a_asacp moet vervangen door de juiste naam, zoals de permissie voorkomt in de database.

Het heeft de sterke voorkeur om database wijzigingen ongedaan te maken via een uninstall van de MOD.
Nogmaals: Maak een export voor je met queries wijzigingen aanbrengt in de database.
HGN op phpbb.com

OmkePom
Contacteer:

Bericht door OmkePom » 24 feb 2013, 10:58

Oke THX, 2x een Query uitgevoerd

geen resultaten waargenomen!

Het volgende wil ik uit Beheerders permissies verwijderen,(zijn de gebruikers permissies en komen voor bij het tabblad "andere")
{ acl_a_asacp }
{ acl_a_asacp_profile_fields }
{ acl_a_asacp_spam_words }
{ acl_a_bank_manager }
{ acl_a_cash_manage }

Deze staan in de gebruikers permissies,(zijn de gebruikers permissies en komen voor bij het tabblad "andere")
{ acl_u_karma_can }
{ acl_u_karma_view }

Het probleem is dat er geen install of Deinstall bestaat of dat deze niet opgestart wil worden. Ook geprobeerd Modificatie bestanden er weer op te zetten met aanpassingen van de bestaande en install maar
(De)install wil dus niet!
Op zich niks aan de hand, zover ik weet, maar ben een beetje Pietje Precies en vind het storend!

Zoals ik al aangegeven heb werkte de Query niet ...... mogelijk zit er een klein typefoutje in :geek: ???
Afbeelding

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 24 feb 2013, 13:47

OmkePom schreef:geen resultaten waargenomen!
Gaf de query geen resultaten terug óf zie je geen verandering op het forum.

Ik ben namelijk vergeten te vermelden dat je na het uitvoeren van de queries, de Buffer (cache) van je forum in het hoofdpaneel van je forum moet legen.
HGN op phpbb.com

OmkePom
Contacteer:

Bericht door OmkePom » 24 feb 2013, 14:00

Pola schreef:
OmkePom schreef:geen resultaten waargenomen!
Gaf de query geen resultaten terug óf zie je geen verandering op het forum.

Ik ben namelijk vergeten te vermelden dat je na het uitvoeren van de queries, de Buffer (cache) van je forum in het hoofdpaneel van je forum moet legen.
Hij gaf aan dat hij hem had uitgevoerd zonder foutmelding!
Buffer had ik geleegd ja zelfs stylen ververst maar geen veranderingen waargenomen!
Afbeelding

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 24 feb 2013, 14:31

Wat heb je dan ingevoerd voor de naam van de permissies die je wilde verwijderen?
HGN op phpbb.com

Gesloten