[OPGELOST] een paar kleine issues

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Thijs88

[OPGELOST] een paar kleine issues

Bericht door Thijs88 » 30 dec 2012, 20:18

• Adres van je forum:
    http://forum.voc-nederland.org/

Event. modificaties op je forum:
    - Board3 portal
    - Gallery
    - Advanced rules pagina
    - Add user

Wanneer ontstond het probleem?
    Het zijn een aantal kleine dingetjes die ontstonden bij het installeren van de betreffende mod.

phpBB versie:
    3.0.11

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Ja, de mod's geïnstalleerd

Wat is het probleem?
    - In de top header willen de plaatjes die voor "gallery" en "rules" zouden moeten staan niet laden.
    - Bij de gallery wil de "upload image" button niet laden
    - De "advanced rules page" word niet correct weergegeven
Ik heb geprobeerd er alles aan te doen om zelf deze dingetjes op te lossen, maar ik kom er niet meer uit. Het word zeer gewaardeerd als jullie me kunnen helpen om deze dingetjes op te lossen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes,
Thijs
Laatst gewijzigd door Thijs88 op 30 jan 2013, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Wijo

Re: een paar kleine issues

Bericht door Wijo » 30 dec 2012, 22:12

Hallo Thijs.
Heb je files gewijzigd in de map styles? En heb je dan in acp je stijlen vernieuwd?
Met vriendelijke groet,
Wim.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 30 dec 2012, 23:15

Laten we beginnen met het begin.
Thijs88 schreef: In de top header willen de plaatjes die voor "gallery" en "rules" zouden moeten staan niet laden.
Je hebt je overall-header.html correct aangepast.
Je hebt echter de theme bestanden (.css) niet overeenkomstig aangepast.

Daarbij, heb je /styles/prosilver/theme/stylesheet.css aangepast? Ik zie namelijk alle code in dat bestand, terwijl ik daar slechts de imports van de overige css bestanden verwacht.
HGN op phpbb.com

Thijs88

Bericht door Thijs88 » 03 jan 2013, 23:39

Pola schreef:Laten we beginnen met het begin.
Thijs88 schreef: In de top header willen de plaatjes die voor "gallery" en "rules" zouden moeten staan niet laden.
Je hebt je overall-header.html correct aangepast.
Je hebt echter de theme bestanden (.css) niet overeenkomstig aangepast.

Daarbij, heb je /styles/prosilver/theme/stylesheet.css aangepast? Ik zie namelijk alle code in dat bestand, terwijl ik daar slechts de imports van de overige css bestanden verwacht.
De stylesheet.css is inderdaad een vaag verhaal... bij elke mod die ik installeer loop ik hier vast en kan ik de juiste versie niet vinden...
Degene die jij zoekt, en ik elke keer kwijt ben die staat hier:
http://forum.voc-nederland.org/styles/p ... esheet.css

Ik heb de ballen verstand van phpbb. Wat ik weet heb ik geleerd sinds ik een paar maanden ben begonnen met de installatie en vormgeving ervan. Graag zou ik dan ook zeer uitgebreid antwoord willen geven op je vragen... alleen kom ik daar niet helemaal uit.

Weet jij wat ik moet veranderen in de .css bestanden om het allemaal goed te krijgen?

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 03 jan 2013, 23:53

Hoe komt dat bestand daar?
In de /styles/prosilver/template/ folder hoort geen stylesheet.css bestand te staan. Dat bestand hoort thuis in /styles/prosilver/theme/. Daar staat nu echter een bestand stylesheet.css waar alle css code ingekopieerd is.
Normaal gesproken staan de css codes in de overige css bestanden (bv. common.css, colours.css, enz.) en die worden runtime geladen door middel van de imports in stylesheet.css.
HGN op phpbb.com

Thijs88

Bericht door Thijs88 » 05 jan 2013, 01:46

Is het dan verstandig om de stylesheet.css in de template map te verplaatsen naar de theme map en de stylesheet die daar (in de theme map) staat verwijderen? Ik ben als de dood dat de boel vast loopt. Ik heb eindelijk alle mods erop staan, prosilver groen gekleurd, gebruikersrechten ingesteld, etc, etc. Dus wil wel zeker weten dat het goed gaat en ik niet straks met lege handen sta omdat het fout gegaan is :(

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 13 jan 2013, 23:04

Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb. Ik was op zakenreis in India en ben daardoor niet toegekomen aan het support verlenen op phpBB.

Ik ben bang dat de wijzigingen voor de MOD's alleen aangebracht zijn in de (grote) stylesheet.css die in de theme map staat. Dan zou je dus de wijzigingen kwijt zijn als je de stylesheet.css uit de template folder daarnaar kopieert.
Als je weet dat je de wijzigingen ook hebt aangebracht in de vershillende css bestanden, dan zou je het kunnen proberen. Maak dan wel eerst een backup (van de stylesheet.css met alle code erin), zodat je altijd weer terug kunt naar de huidige situatie.

Het heeft wel de voorkeur om de situatie te herstellen, omdat de manier waarop het nu is problemen zal geven bij updates (en MOD installaties met AutoMOD) en ook lastig is bij het handmatig aanbrengen van aanpassingen voor MOD's.
HGN op phpbb.com

Thijs88

Bericht door Thijs88 » 19 jan 2013, 19:51

Heeft de reis naar india nog wat opgeleverd?

Ik heb je berichtje al een paar dagen geleden gelezen... alleen moest het kwartje even op zijn plek vallen. In combinatie met dit topic (viewtopic.php?f=53&t=58107) werd het me allemaal ff wat onoverzichtelijk. Om eerlijk te zijn valt het kwartje niet.
Ik loop vast... hoe kan ik controleren of dat de wijzigingen, aangebracht in de grote stylesheet.css ook zijn aangebracht in de kleine en zo niet zorgen dat dat ook daar goed staat?
Want ik neem aan dat het anders ondoenlijk word om alles nog te kunnen herstellen...

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 20 jan 2013, 16:18

Thijs88 schreef:Ik heb je berichtje al een paar dagen geleden gelezen... alleen moest het kwartje even op zijn plek vallen. In combinatie met dit topic (viewtopic.php?f=53&t=58107) werd het me allemaal ff wat onoverzichtelijk. Om eerlijk te zijn valt het kwartje niet.
Het andere topic heeft niet betrekking op de stijl, maar op wijzigingen die voor de MOD in de database aangebracht moeten worden.
Thijs88 schreef:Ik loop vast... hoe kan ik controleren of dat de wijzigingen, aangebracht in de grote stylesheet.css ook zijn aangebracht in de kleine en zo niet zorgen dat dat ook daar goed staat?
Want ik neem aan dat het anders ondoenlijk word om alles nog te kunnen herstellen...
Wie heeft alle code gekopieerd in stylesheet.css en de wijzigingen voor de MOD's daarin aangebracht? Ik neem aan dat die persoon kan vertellen wat er precies gedaan is.

De stijl prosilver (die op jouw forum in gebruik is), heeft normaal een stylesheet.css met de volgende inhoud:

Code: Selecteer alles

/*  phpBB3 Style Sheet
    --------------------------------------------------------------
	Style name:			prosilver (the default phpBB 3.0.x style)
	Based on style:		
	Original author:	Tom Beddard ( http://www.subblue.com/ )
	Modified by:		phpBB Group ( http://www.phpbb.com/ )
    --------------------------------------------------------------
*/

@import url("common.css");
@import url("links.css");
@import url("content.css");
@import url("buttons.css");
@import url("cp.css");
@import url("forms.css");
@import url("tweaks.css");
@import url("colours.css");
De afzonderlijke css bestanden worden geimporteerd. Wijzigingen voor MOD's moeten aangebracht worden in de afzonderlijke bestanden. Sommige MOD's hebben een eigen css bestand en voegen een import regel toe aan stylesheet.css.

Als je precies weet welke MOD's actief zijn op je forum, kun je de wijzigingen aanbrengen volgens de instructies van die MOD's (of controleren of die wijzigingen al aangebracht zijn) en gebruik maken van bovenstaande stylesheet.css. Vervolgens moet je op je forum controleren of alles op de juiste manier getoond wordt.
HGN op phpbb.com

Thijs88

Bericht door Thijs88 » 24 jan 2013, 20:15

Ik heb een programmatje genaamd ExamDiff gevonden en daarmee de inhoud van de grote stylesheet.css vergeleken met de afzonderlijke stylesheets waar naar verwezen werd. Nu heb ik dus een normale variant van stylesheet.css, alleen nog steeds hetzelfde probleem, en dat is dat de plaatjes van de rules en gallery niet worden weergegeven bovenaan het forum, en dat de rules pagina nog steeds niet goed word weergegeven.

Wat moet ik doen?

Thijs88

Bericht door Thijs88 » 24 jan 2013, 20:25

YEEEEHAAAW!!!!!

Het is gelukt!!!
Ik heb het draadje van het begin af aan nog eens rustig doorgelezen, en kwam deze post tegen:
viewtopic.php?p=444504#p444504

Ik ben zoooo blij dat dit eindelijk gelukt is! Metteen weer een boost aan motivatie om dat andere probleem ook weer verder aan te pakken! Ik was mijn motivatie een beetje verloren omdat het maar niet wilde lukken. Maar dit is echt super!

Bedankt Pola!
(en Wijo voor het laatste (of eerste...) zetje!)

Gesloten