Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime()

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Respect

Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime()

Bericht door Respect » 09 feb 2012, 17:44

• Adres van je forum: http://www.sketchupforum.nl/forum/
    Event. modificaties op je forum:
    Easymod phpbb, Maakt het makkelijk om Mods te installeren.
    Anti-Spam ACP , tegen spam
    live_email_validate_mod_101, email controles
    Visual Confirmation on New Posters , visuele controle
    Wanneer ontstond het probleem?
    week of twee geleden
    phpBB versie:
    3.03

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Nee, niets

Wat is het probleem?
Bovenin beeld komt de tekst :
Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /public/sites/www.sketchupforum.nl/forum/common.php on line 106
PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
etc. zie verder link.

te staan, sinds deze melding kunnen gebruikers niet meer inloggen, indien je wilt inloggen wordt je direct uitgelogd.

- in line 106 staat: set_magic_quotes_runtime(0);
- indien ik de betreffende regel in de database verwijderen kan je weer inloggen, maar is de gehele layout verdwenen.
- indien ik de betreffende regel in de database wis kan ik wel in het beheerderspaneel komen met een correcte lay out.
- zodra de regel weer terug is is het probleem nog even niet zichtbaar, alleen de bovenste 5 regels van de error zijn dan zichtbaar en kan ik inloggen en berichten posten. Na enige tijd komen de overige regels er weer bij en kan ik niet meer inloggen. Erg vreemd.
- back up heb ik wel maar is erg oud
- updaten van 3.03 naar 3.04 (en verder) lukt niet, hij zegt dan dat versie 3.03 al geinstalleerd is en dat 3.04 niet geinstalleerd kan worden.
- Ik heb de support toolkit geinstalleerd, maar verder als cookies en database claener ben ik nog niet gegaan.

In de backupfiles is het gehele common.php file geheel identiek.

Heeft iemand een idee hoe dit is te herstellen? Of tips bij het updaten?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime()

Bericht door Paul » 09 feb 2012, 17:51

Als je upgrade naar de laatste versie is het opgelost. Je kan gewoon updaten met de automatische updater.

Respect

Bericht door Respect » 09 feb 2012, 17:55

Maar dien ik van 3.03 naar 3.04 en dan van 3.04 naar 3.05 en zo verder te updaten of kan het ook direct naar 3.10?

Dat tweede heb ik namenlijk volgens mij geprobeerd, en dat mislukte, hierna wel alle bestanden terug gezet, want had complete backup van de ftp gemaakt, maar misschien verpruts ik het hier alleen mee.

Zoals gemeld, bij het updaten van de automatische updater naar 3.04 zegt het forum.
Opmerking

De updatebestanden zijn incompatibel met de geïnstalleerde versie. De geïnstalleerde versie is 3.0.3 en de bijgewerkte bestand is om phpBB 3.0.3 naar 3.0.4 bij te werken.

Respect

Bericht door Respect » 09 feb 2012, 19:52

Updaten moet per stapje begrijp ik nu.

Ik zie wel op de phpbb.com een update die direct van 3.03 naar 3.10 gaat, bij het updaten lijkt alles goed te gaan, alleen bestanden kan ik niet automatisch op de ftp zetten na de update.

Als ik dit handmatig doe is het hele forum niet meer bereikbaar en krijg ik alleen
Parse error: syntax error, unexpected T_RETURN, expecting T_FUNCTION in /public/sites/www.sketchupforum.nl/forum/includes/session.php on line 434

Is er mogelijk iemand die tegen betaling met mijn ftp en inloggevens e.e.a. wil proberen? Graag even PB met wat de kosten zijn.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 09 feb 2012, 20:08

Het enige probleem met de update van phpbb.com is dat het nederlandse taal pakket niet bijgewerkt wordt.
Als je geen mods (modificaties) zou hebben, zou je gewoon de 3.0.10 versie van het Nederlandse taal pakket kunnen uploaden naar je server.
Omdat je wel mods hebt, moet je dan kiezen uit twee opties:
  1. 3.0.10 Nederlands gebruiken en de taalwijzigingen van de mods daar opnieuw inbrengen.
  2. Je huidige nederlandse taal pakket handmatig bijwerken met alle wijzigingen in de diverse versies van phpBB
Gezien het redelijk beperkte lijstje van mods, is denk ik optie 1 het snelst.

Heb je ook nog anders stijlen dan subsilver2 en prosilver in gebruik? Die moeten namelijk ook handmatig bijgewerkt worden.

Als ik zo naar de mods kijk, denk ik trouwens dat ze met de huidige versie van phpBB overbodig zijn. De Vraag en Antwoord captcha is momenteel het beste wapen tegen spambots en vanaf 3.0.6 heeft phpBB de speciale Nieuwe gebruikersgroep waarvan standaard de eerste berichten bevestigd moeten worden door een moderator. Dit is in/uit te schakelen en in te stellen hoeveel berichten geplaatst moeten zijn voordat ze normaal berichten kunnen plaatsen.

Alleen de live email validatie mod zegt me niets. Is dat ook een anti spam maatregel?

Als je geen bezwaar hebt tegen het verliezen van je mods en deze eventueel achteraf weer wilt installeren, dan kun je voor de makkelijkste manier van updaten kiezen.
Dan kan gewoon de laatste versie (met uitzondering van /config.php en de folders /files en images) geupload worden en hoef je alleen maar /install/database_update.php uit te voeren door in je browser adres <forumadres>/install/database_update.php in te voeren.
HGN op phpbb.com

Respect

Bericht door Respect » 09 feb 2012, 20:18

Beste Pola,

ik ben al even aan het neuzen op dit forum, maar je hebt echt goede antwoorden! Duidelijk, correct en compact!

Ik behoef de mods niet te behouden.

Ik zal dan ook gaan voor het geheel updaten naar 3.10, liefst direct met de taalwijzigingen.

Paar vraagjes:
- is de NL update naar 3.10 ook mogelijk, en kan dit in 1x, of per stapje, 3.04-3.05 etc.
- waar kan ik de update laatste versie het beste downloaden? Dan ga ik die eens proberen er direct op te zetten op de FTP en dan middels <forumadres>/install/database_update.php uit te voeren!

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 09 feb 2012, 20:24

Als je de download van phpbb.nl gebruikt heb je de 3.0.10 versie van nederlands (informeel) er meteen bijzitten.

De procedure stapsgewijs:

Maak (bij voorkeur) eerst een backup van files en database.
  • Download de volledige laatste versie 3.0.10 Nederlands van phpBB.nl.
  • Unzip het bestand op je PC en open de phpBB3 map.
  • Verwijder het config.php bestand, en de images en files mappen.
  • Via FTP moet je de overige bestanden en mappen uploaden naar de rootfolder van je forum op de server, waarmee je de oude bestanden overschrijft.
  • Ga in je internet browser naar http://www.sketchupforum.nl/forum/insta ... update.php
  • Laat deze database update volledig uitvoeren.
  • Met je FTP programma moet je dan de install map uit de rootfolder van je forum op de server verwijderen.
  • Met je FTP programma kun je dan de cache map op je server openen en daaruit alles BEHALVE, index.htm en .htaccess verwijderen.
  • Klaar.
Gebruik alleen een goed FTP programma, zoals FileZilla, om je bestanden over te zetten naar de server.
HGN op phpbb.com

Respect

Bericht door Respect » 09 feb 2012, 20:30

Ik heb nog wel een huisstijl geinstalleerd, moet ik hierbij nog rekening houden bij het opnieuw installeren.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 09 feb 2012, 20:50

Respect schreef:Ik heb nog wel een huisstijl geinstalleerd, moet ik hierbij nog rekening houden bij het opnieuw installeren.
De versie van de custom stijlen moeten overeenkomen met de versie van het forum. Het update proces werkt echter alleen de standaard stijlen subsilver2 en prosilver bij.

Is het een eigen stijl of een gedownloade stijl. Als het gedownload is, kun je het beste op zoek gaan of er een 3.0.10 (of in ieder geval nieuwer dan 3.0.3) versie beschikbaar is.
Zo niet dan zul je de code wijzigingen allemaal handmatig moeten doorvoeren en dat zijn er tussen 3.0.3 en 3.0.10 behoorlijk wat.
Als je een stijl hebt die gebaseerd is op prosilver of subsilver2, maar alleen anders gekleurd is, dan kun je de originele templates van prosilver/subsilver2 gebruiken en hoef je alleen de stylesheets aan te passen. En het bijwerken van de stylesheets (theme) valt wel mee.
HGN op phpbb.com

Respect

Bericht door Respect » 09 feb 2012, 21:00

Ten eerste,

de update is gelukt en met de stijlen pro silver en arrow heb ik een weer een werkend forum! Ik ben je zeer dankbaar!!

Ik had een custom made stijl, deze wordt nu inderdaad uit zijn verband getrokken!
Ik zal eens de mods vragen een nieuwe stijl te maken, hier ben ik niet zo handig mee.
Omzetten van de huidige stijl vanaf 3.03... wat oud zal die geweest zijn :P is te veel werk.

Als je ooit eens wat wilt weten over de bouw, 3D tekenen, vergunningen bouwaanvragen etc, dat is mijn vakgebied!

Gesloten