Permissie Probleem naar forum update van 3.0.5 naar 3.0.10

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
PaulusB
Berichten: 604
Lid geworden op: 18 mei 2006, 09:26

Permissie Probleem naar forum update van 3.0.5 naar 3.0.10

Bericht door PaulusB » 07 feb 2012, 21:37

  • Adres van je forum: http://www.vr6clubholland.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Activity Stats MOD
    Advanced BBCode Box 3 (aka ABBC3)
    BB Garage 3.0.1
    Categorize Announcements and Stickies
    NV advanced last topic titles
    NV usertopics
    Post Count Requirements
    Prime Links
    Share On
    Sortables CAPTCHA Plugin
    View or mark unread posts or pms
    simple RSS mod for phpBB3
    Wanneer ontstond het probleem? Na de forum update.
    phpBB versie:3.0.10


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Update van 3.0.5 naar 3.0.10
    Wat is het probleem?Ik heb een vaag probleem. Ik heb permissie groepen op forums staan. Zo ook op het bestuurs forum en moderator forum. Op deze forums hebben gasten geregistreerde gebruikers geen toegang. Beheerders, moderators en bestuurs leden wel. Per groep staat dit ook op geen toegang en of volledig toegang. Echter na de update zijn de forums niet meer zichtbaar in de lijst van forums als ik inlog als beheerder. Als ik het permissie masker gebruiker voor diverse groepen ook niet. Zet ik vervolgens voor de geregistreerde gebruikers de permissies op die forum op bijvoorbeeld standaard toegang dat zie ik ze weer. Dus het afschermen werkt op zich wel maar vervolgens openstellen voor beheerder etc niet. Als ik me alleen in de beheerders groep zet en ook op gebruiker nivo me zelf alle rechten geef op alles zie ik ze nog niet. Wat is het probleem hier Maybe kan even een van de phpbb.nl support even kijken op mijn forum. De url staat nu nog even dicht als alles goed gezet is. Alvast dank.

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Permissie Probleem naar forum update van 3.0.5 naar 3.0.

Bericht door Pola » 07 feb 2012, 23:34

Als je de permissie masker voor een grbruiker controleert, klik je dan op het o-> icoontje om de permissies te traceren? Dan krijg je namelijk een pop-up waar voor alle groepen waar de gebruiker bijhoort te zien is wat de permissie is en het gevolg voor het totale resultaat van de permissie.
HGN op phpbb.com

PaulusB
Berichten: 604
Lid geworden op: 18 mei 2006, 09:26

Re: Permissie Probleem naar forum update van 3.0.5 naar 3.0.

Bericht door PaulusB » 07 feb 2012, 23:43

Ik zie dat icoon niet waar zou dat moeten staan dan. In welk forum deel.

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Permissie Probleem naar forum update van 3.0.5 naar 3.0.

Bericht door Pola » 07 feb 2012, 23:48

Beheerderspaneel - PERMISSIES - Toon forumgebaseerde permissies - Kies een administrator- of moderator forum - Voer je gebruikersnaam in bij "Zoek een lid:" en klik op Bekijk permissies - Voor "Kan forum zien" en "Kan forum lezen" (en alle andere permissies) staan icoontjes o-> - klik op die icoontjes om de permissies te traceren.
HGN op phpbb.com

PaulusB
Berichten: 604
Lid geworden op: 18 mei 2006, 09:26

Re: Permissie Probleem naar forum update van 3.0.5 naar 3.0.

Bericht door PaulusB » 07 feb 2012, 23:55

Resultaat van deel :!: Groen en rood maar nu :D

Afbeelding

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Permissie Probleem naar forum update van 3.0.5 naar 3.0.

Bericht door Pola » 08 feb 2012, 00:10

Ja, de twee groepen die een "Nooit" hebben zorgen er voor dat je permissie daadwerkelijk "Nooit" is. Als administrator moet je eigenlijk niet zitten in een groep met "Nooit" permissie.
Normaal gesproken volstaat het om permissies op "Nee" te zetten en voor bijzondere groepen die wel de permissie moeten hebben op "Ja".
"Nooit" gebruik je om een speciale groep uit te sluiten van bepaalde permissies, bijvoorbeeld de "Nieuwe gebruikers" groep of een groep met leden die door hun gedrag op een strafbankje moeten zitten.
HGN op phpbb.com

PaulusB
Berichten: 604
Lid geworden op: 18 mei 2006, 09:26

Re: Permissie Probleem naar forum update van 3.0.5 naar 3.0.

Bericht door PaulusB » 08 feb 2012, 00:29

Das goed gevonden van jou het heeft geholpen. Blijkbaar was dit in 3.0.5 nooit geen probleem die dubbele permissies later waarschijnlijk verholpen :mrgreen: Weer een stapje dichter bij de oplevering.

Gesloten