help aub

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
periko

help aub

Bericht door periko » 10 sep 2010, 15:06

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
..hallo liefe mensen ik hoop dat me bericht goed geplaatst is want ik ben net nieuw
op dit prachtige forum
mijn vraag is ik heb een forum aangemaakt met gratis webhosting en die zilla toestand nou is alles gelukt maar als ik mijn domeinnaam intoets die ik ergens heb staan en waar ik de dns gegevens van heb ingesteld
kom ik op de pagina dit bericht tegen Index of /
phpBB-3.0.7-PL1/ en als ik dan doorklik kom ik ook parent directory en phpbb3/ tegen en als ik dan doorklik kom ik bij me forum maar ik zou graag met mijn eigen domein direct op mijn forum komen iemand enig idee :oops:

PhilipvD

Re: help aub

Bericht door PhilipvD » 10 sep 2010, 20:34

Welkom op phpBB.nl! :)

Laten we eerst eens beginnen met dat je de link naar je forum aan ons geeft, dat is wat makkelijker voor ons om met je mee te kijken.

periko

Bericht door periko » 10 sep 2010, 22:03

nou phil bedankt voor de reactie
dit tik ik eerst in http://www.test.com/ dan krijg ik een index en dan klik ik daar dan komt deze http://www.test.com/phpBB-3.0.7-PL1/
dan krijg ik parent directory en phpbb3 te zien en dan druk ik op phpbb3 en dan komt de url http://www.test.com/phpBB-3.0.7-PL1/phpBB3/ uiteindelijk bij mij forum gelukig zijn jullie eerlijke mensen want ik voel me net of ik me pincode + pas de lucht in gooit
het heb iets met die mappen te maken die ik in de root moet stoppen geloof ik
ik ben nou 36 uur bezig ik hoop dat je me kan helpen
Laatst gewijzigd door periko op 10 sep 2010, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.

David
Contacteer:

Bericht door David » 10 sep 2010, 22:10

Als jij naar http://www.blackpadclub.com/ surft wil jij dus op je forum komen?

Das heel simpel, dat zet je de inhoud van de phpbb3 map in jouw root van je website, waar deze precies staat is even afhankelijk van je mogelijkheden meestal public_html of dergelijke.

Dus je opent de map phpbb3 op je computer die inhoud kopieer je naar je FTP, en dat zou moeten werken!

P.s. alle linken die je geeft is trouwens niks op te zien voor ons!!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

periko

Bericht door periko » 10 sep 2010, 22:42

hartelijk dank voor je reactie ik zie het ff niet meer zitten ik plaats gewoon berichten in het verkeerde topic de titel leek wel veel op de mijne maar toch verder heb ik weinig ervaring met forums dus moet je je voorstellen dat ik het grootste forum van Nederland wil gaan draaien maar eerst dat rootgebeuren ff oplossen nog maals hartelijk dank olifantje (weet ff je Nick niet) morgen 11.00 ga ik verder met puzzelen die map waar je het over had die zie ik trouwens wel dus ik moet al die beaamden uit die phpbb3 mappen halen en dan naar die map verplaatsen nou nogmaals morgen 11.00 uur weer verder vechten trouwens raar dat jullie niks zien op die linken belooft niet veel goeds nogmaals HARTELIJK dank voor de respons

David
Contacteer:

Bericht door David » 10 sep 2010, 22:51

Nu zie ik trouwens wel alles, heb je wat veranderd??

Maar goed, het grootse forum van Nederland draaien? Met zo weinig kennis en ervaring, dan wens ik je succes, zal hele opgave zijn.

De root is de map waar jij nu, de map heb geupload je zo door moet klikken, als je de tussen mappen weg haalt, door de inhoud van de phpbb3 map op de plek zet waar jij nu je mappen hebt. Dan kom je direct op je forum wanneer je op de link klikt. en hoef je niet meer map voor map re klikken!

periko

Bericht door periko » 10 sep 2010, 23:10

Dat grootste forum was meer cynys bedoelt voor de goede orde ik heb een map of 4 erboven zitten de eennalaatse is die public map en de laatste staat alleen een / moet die daarin of die public en moet ik de tussenliggende gewoon verwijderen of alles kopieeren en dan overplaatsen nogmaals bedankt David voor de moeite en groetjes

David
Contacteer:

Bericht door David » 10 sep 2010, 23:31

Ik denk dat het simpelste voor jouw is dat je even alles verwijderd, en opnieuw een forum installeert. Anders moet je nog een aantal wijzigingen doen, waar we misschien niet uit komen. Omdat je nog niet gek veel ervaring hebt.

Mits er natuurlijk niks verloren gaat van of aan je forum wat je absoluut niet kwijt wilt. Maar als je forum zo zag is er geloof niks aan gebeurd ;)

periko

Bericht door periko » 10 sep 2010, 23:40

Poe dat heb ik ook al drie keer gedaan en dat viel niet mee om drie partijen phpbb zilla en 000web weer op een lijn te krijgen ik ben er bijna heb alle instellingen goed staan dus het laatste is die handel in die root stoppen ik zit nou op me phone te werken dus vandaag word het hem niet meer maar ik zit vlakbij
maar als u zegt die public map is de root dan kan ik de hele boel kopiëren en daar in stoppen alleen vraag ik me af of het niet de eerste map is die boven die public map met alleen dat streepje maar hoe dan ook vriendelijk dat je ff mee hebt gedacht dat doet me goed! Maar je gaat het allemaal life meemaken heb je trouwens geen Skype dan kunnen we ff scherm delen of word ik nu heel brutaal
p.'s wat vind je trouwens van me domein potentie of niet?
Laatst gewijzigd door periko op 10 sep 2010, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.

David
Contacteer:

Bericht door David » 10 sep 2010, 23:47

Ik heb helaas geen Skype, verder is het ook eigenlijk de bedoeling dat we support in dit topic blijven geven!

periko

Bericht door periko » 10 sep 2010, 23:53

Aha nou ik heb graag altijd plaatjes erbij is wel zo handig of een tutorialtje maar hoe dan ook ik kom er wel

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 11 sep 2010, 06:01

Als je ooit nog een home pagina voor je forum wil hebben dan is het handiger het forum in een map te laten staan. Je kunt in het hostingpaneel waarvan je de inloggegevens hebt gekregen van je host ook een doorverwijzing maken (redirect) dat betekend weer dat als men naar je domeinnaam surft ze direct worden doorgestuurd naar de map waar je forum in staat.

Alleen nu staat het als een map in een map
http://www.blackpadclub.com/phpBB-3.0.7-PL1/phpBB3/
dat staat niet zo netjes in je link vind ik personlijk. Beter zou zijn een map aan te maken met de naam "forum" daar waar nu de map phpBB-3.0.7-PL1 en daarin alle bestanden plaatsen die nu in de map phpBB3 staan te plaatsen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 11 sep 2010, 10:25

Periko, kan je alsjeblieft interpunctie en enters gebruiken? Je berichten zijn heel slecht te lezen.

Faux

Bericht door Faux » 11 sep 2010, 11:03

Wat je ook zou kunnen doen is je domein forwarden naar http://www.test.com/phpBB-3.0.7-PL1/phpBB3/ . Dan hoef je ook niet alles door te klikken.
Nee, mijn bestaan is geen grap
Mijn Twitter
Help ook mee aan de wiki!

periko

Bericht door periko » 11 sep 2010, 11:26

Hallo lieve mensen
Nieuwe dag nieuwe kansen!
Bedank voor de respons , alles word steeds helderder!
Wat betreft de spaties en interpuncties, daar zou ik zeker rekening mee houden, ik was na 36 uur vechten een beetje doorgedraaid en tevens ben ik maar een simpele ziel met een lager schooltje maar ik zou me best doen Paul.
Kevin ook bedankt het word nu wel duidelijker en jou optie hou ik zeker open!
Faux jouw oplossing met die redirect, betekent dat een subdomein instellen op 000web?
met die 3.0.7.-pl1 achter mijn domeinnaam, en betekent dat, dat ik zo een rare url houd?
Als me forum dalijk actief is (als ik ooit die toestand oplos) word er i.p.v. blackpads over havanese sigaren gediscusierd ben ik bang
trouwens zal me naampje potentie hebben?
Nogmaals bedankt ik ga zo weer knallen achter die pc

periko

Bericht door periko » 22 sep 2010, 11:27

Mijn forum staat ik heb um in die root weten te knallen !
Bedankt allemaal voor de respons, en nu een beetje pimpe en doen groetjes
Periko

Gesloten