- Adres van je forum: http://www.vwbelgium-community.be/phpBB3/
phpBB versie: 3.0.7
Wat is het probleem?
Ik ben nu al een aantal dagen aant zien en aant zoeken om verder te geraken op mijn zelf geinstalleerd forum maar het wil niet echt lukken ik heb al zitte zoeken in een bestaand forum beheerders panneel van van me wat niet geinstalleerd is op mijn hosting persoonlijk maar niets wil werken echt zoals het moet zijn.
Mijn probleem ik wil nu onder het stuk wat er staat een volledig nieuw deel zette zoals het eerste wat er nu staat weer met verschillende dingen zo dat men kan posten. dus niet in het kader wat er nu staat maar nieuwe kader er onder met nieuwe thema's
Vb VWBC Projecten als tittel bij het eerste staat forum ik zou ook niet weten hoe ik dat kan veranderen.
En dan bv
- Projecten vw
- Projecten audi
- projecten seat
- enz ....
dat men dan daar op klikt en in een nieuw deel komt zoals het eerste zo dat men hun project kan posten.
ik ga als volgend te werk
-naar beheerderspanneel
- forum
- Dan creër nieuw forum
- daar type ik VwBc Car Projecten
- en komt er een bij maar hij staat onder vwbc info en niet in en apparte nieuw deel
Alvast bedankt
Hoe kan ik mijn lijst op mijn forum verder aanmaken
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Hoe kan ik mijn lijst op mijn forum verder aanmaken
- AirWarrior
Re: Hoe kan ik mijn lijst op mijn forum verder aanmaken
Je gaat goed te werk maar kies voor categorie ipv forum.
Dan denk ik dat je krijgt wat je wil.
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.
Je moet inderdaad tijdens het aanmaken van een forum dan in het dropdown menu voor "Categorie" kiezen i.p.v. "Forum". Vervolgens maak je in die categorie weer forums aan.
- Categorie
- Forum
Forum
Forum
Forum
- Forum
Forum
Forum
Forum
- Forum
Jeroen
Dat heb ik gedaan net maar dan komt hem te staan in het gedeelte waar de posting staan als ik op info klikAirWarrior schreef:Je gaat goed te werk maar kies voor categorie ipv forum.
dus bij de andere topic
nu heb ik hem gewist en die tweede opnieuw aangemaakt en categorie gekozen en dan sta hem heel niet er op als ik ga zien opt forum
Dat komt waarschijnlijk omdat je hoofdforum (bovenste) ook een forum is i.p.v. een categorie.
Je moet dus beginnen met een categorie, en nadat je die aangemaakt hebt maak je daar de forums in.
Je moet dus beginnen met een categorie, en nadat je die aangemaakt hebt maak je daar de forums in.
Jeroen
Sorry ik ga het stilaan opgeven denk ikPietje schreef:Dat komt waarschijnlijk omdat je hoofdforum (bovenste) ook een forum is i.p.v. een categorie.
ik heb nu echt eens alles gewist.
ik ga dan naar beheerders panneel forum
daar maak ik een aan ik kies categorie
daar in maak ik een nieuwe aan en zet deze op forum
en dan bekom ik nog steeds hetzelfde

Het is de bedoelling dit te krijgen een opsplitsing dus
http://img695.imageshack.us/img695/9361/voorbeeldo.jpg
http://img695.imageshack.us/img695/9361/voorbeeldo.jpg
De reden dat je ze niet ziet nadat je ze toegevoegd hebt kan ook zijn omdat de permissies van het forum niet goed ingesteld staan. In het beheerderspaneel onder het tabblad permissies -> forumpermissies kan je per groep instellen of zij het forum wel of niet mogen zien.
Jeroen
Het ziet er nu zo uitPietje schreef:De reden dat je ze niet ziet nadat je ze toegevoegd hebt kan ook zijn omdat de permissies van het forum niet goed ingesteld staan. In het beheerderspaneel onder het tabblad permissies -> forumpermissies kan je per groep instellen of zij het forum wel of niet mogen zien.
http://img188.imageshack.us/img188/3011 ... rbeeld.jpg
zoals ik al zegde ze staan allemaal onderelkaar en ik zou ze graag nog opsplitsen
welke instelling zou dan de juiste zijn van die premissies ?
Dan moet je een categorie aanmaken, en daarin de forums die in die categorie moeten verplaatsen.GC_Boy schreef:zoals ik al zegde ze staan allemaal onderelkaar en ik zou ze graag nog opsplitsen
Je maakt zo te zien nogsteeds niet gebruik van categorieën, alleen maar forums.
Jeroen
Ik heb even een clipje opgenomen hoe ik te werk ga dan zie je hetPietje schreef:Dan moet je een categorie aanmaken, en daarin de forums die in die categorie moeten verplaatsen.GC_Boy schreef:zoals ik al zegde ze staan allemaal onderelkaar en ik zou ze graag nog opsplitsen
Je maakt zo te zien nogsteeds niet gebruik van categorieën, alleen maar forums.
http://www.youtube.com/watch?v=99FJ6njE9Us
Zoals je ziet, heb je direct alle forums aangemaakt, zonder eerst een categorie aan te maken.
Oke, ik ga het nu zo uitgebreid mogelijk uit proberen te leggen, en ik doe net alsof we met een compleet leeg forum beginnen.
Ga naar het forumbeheer gedeelte van je beheerderspaneel, daar staan zogenaamd nog geen forums, dus we vullen onderaan in het vakje een naam in voor de categorie die we gaan maken. Laten we die categorie "Categorie 1" noemen. Klik op de "Creeër nieuw forum" knop naast het invulvak.
Kies in het scherm dat nu opent bovenaan voor "Categorie". Kopieër eventueel permissies, en bevestig de nieuwe categorie.
Nu ga je weer naar je forumbeheer, daar staat nu als het goed is "Categorie 1". Let op: we gaan nu niet weer gelijk naar het forumaanmaak vakje rechtsonder, nee, we klikken nu OP "Categorie 1" (op de titel dus). Nu opent er weer een lege forumbeheer pagina. Daar ga je onderaan naar het vakje waar je een forumnaam in kan typen. Daar vullen we in "Forum 1", en klik op "Creeër nieuw forum".
Nu kiezen we bovenaan wél voor "forum". We vullen een forumbeschrijving in en kopieëren eventueel de forumpermissies, en druk op "Bevestig" onderaan de pagina.
Nu zie je dus in je forumbeheer bovenaan staan "Forum overzicht" -> "Categorie 1" met daarin een forum genaamd "Forum 1". Maak ook nog maar een "Forum 2" aan, voor de duidelijkheid.
Nu gaan we weer naar de hoofdpagina van het forumbeheer, waar dus nu al "Categorie 1" staat. Nu gaan we weer een nieuwe categorie maken, genaamd "Categorie 2". Vul dat dus onderaan in, en klik op "Creeër nieuw forum". Kies bovenaan weer voor categorie, en kopieeër de permissies. Nu hebben we er dus weer een categorie bij (waar dus, zoals jij het noemt, de splitsing tussen zit).
Nu ben je weer op de hoofdpagina van je forumbeheer, daar klik je weer op de categorie titel ("Categorie 2"). Daarin maak je weer een forum, genaamd "Forum 3". Maak daarna ook nog maar een "Forum 4" aan.
Nu hebben we het volgende gemaakt, en ziet het er op je forumovericht als volgt uit:

Oke, ik ga het nu zo uitgebreid mogelijk uit proberen te leggen, en ik doe net alsof we met een compleet leeg forum beginnen.
Ga naar het forumbeheer gedeelte van je beheerderspaneel, daar staan zogenaamd nog geen forums, dus we vullen onderaan in het vakje een naam in voor de categorie die we gaan maken. Laten we die categorie "Categorie 1" noemen. Klik op de "Creeër nieuw forum" knop naast het invulvak.
Kies in het scherm dat nu opent bovenaan voor "Categorie". Kopieër eventueel permissies, en bevestig de nieuwe categorie.
Nu ga je weer naar je forumbeheer, daar staat nu als het goed is "Categorie 1". Let op: we gaan nu niet weer gelijk naar het forumaanmaak vakje rechtsonder, nee, we klikken nu OP "Categorie 1" (op de titel dus). Nu opent er weer een lege forumbeheer pagina. Daar ga je onderaan naar het vakje waar je een forumnaam in kan typen. Daar vullen we in "Forum 1", en klik op "Creeër nieuw forum".
Nu kiezen we bovenaan wél voor "forum". We vullen een forumbeschrijving in en kopieëren eventueel de forumpermissies, en druk op "Bevestig" onderaan de pagina.
Nu zie je dus in je forumbeheer bovenaan staan "Forum overzicht" -> "Categorie 1" met daarin een forum genaamd "Forum 1". Maak ook nog maar een "Forum 2" aan, voor de duidelijkheid.
Nu gaan we weer naar de hoofdpagina van het forumbeheer, waar dus nu al "Categorie 1" staat. Nu gaan we weer een nieuwe categorie maken, genaamd "Categorie 2". Vul dat dus onderaan in, en klik op "Creeër nieuw forum". Kies bovenaan weer voor categorie, en kopieeër de permissies. Nu hebben we er dus weer een categorie bij (waar dus, zoals jij het noemt, de splitsing tussen zit).
Nu ben je weer op de hoofdpagina van je forumbeheer, daar klik je weer op de categorie titel ("Categorie 2"). Daarin maak je weer een forum, genaamd "Forum 3". Maak daarna ook nog maar een "Forum 4" aan.
Nu hebben we het volgende gemaakt, en ziet het er op je forumovericht als volgt uit:
- Categorie 1
- Forum 1
Forum 2
- Forum 3
Forum 4
- Forum 1

Jeroen
Bedankt met deze uitleg heb ik dus wel kunnen bekomen wat ik wilde hebben.
Nu op naar de andere verranderingen maar daar zal ik wel nieuwe topic's voor openen dan
Nu op naar de andere verranderingen maar daar zal ik wel nieuwe topic's voor openen dan