Aangezien wij in de Support Forums enkele problemen vaker dan anderen naar voren zagen komen bij mensen die net geupdate hadden naar phpBB 3.0.7-PL1 hebben we besloten om een lijstje van deze problemen te maken, met de bijbehorende oplossingen erbij. Mocht je na het lezen van deze uitleg nog steeds een probleem met een van onderstaande dingen hebben, twijfel dan niet en open gewoon een onder in 3.0 Support zodat we het samen op kunnen lossen.

- Ik word doorgestuurd naar de Index pagina als ik in mijn Beheerderspaneel wil inloggen!
In phpBB 3.0.7-PL1 is er een nieuwe verborgen tag toegevoegd die je doorstuurt naar het Beheerderspaneel. Het probleem is dat hiervoor template wijzigingen gemaakt moesten worden waardoor oudere stijlen die deze wijziging niet hebben, voor problemen gaan zorgen.
Je moet dus je stijl updaten naar 3.0.7-PL1 om dit probleem op te lossen of een andere stijl kiezen die wel compatibel met phpBB 3.0.7-PL1 is. Je kan er ook voor kiezen je stijl handmatig te updaten.
- De "Meer smilies" link geeft een SQL error
Dit is inderdaad een bug in 3.0.7-PL1, en het lijkt erop dat alleen mensen die MySQL versie 4 gebruiken last hebben van deze bug. Zodra je terwijl je een bericht maakt op de "Toon meer smilies" link drukt verschijnt er een Algemene Fout met daarin een SQL error.
Om dit probleem op te lossen, voer de volgende code wijziging uit.
Open: includes/functions_posting.php
Zoek: (rond regel 91)En verander het in:Code: Selecteer alles
ORDER BY MIN(smiley_order);
Code: Selecteer alles
ORDER BY smiley_order;
- Verstuurde formulier is ongeldig na het stemmen op een poll
Lukt het niet meer om te stemmen op polls op je forum? Krijg je bij het stemmen op een poll de volgende foutmelding?
Dit is opnieuw een van de problemen die je kan krijgen als je een stijl gebruikt die niet compatibel is met de phpBB versie die je draait. Je moet ervoor zorgen dat de versie van je stijl gelijk is aan die van je forum. Op deze pagina op phpBB.com kan je de code-changes pakketten downloaden om je stijl te updaten.Het verstuurde formulier is ongeldig. Probeer opnieuw te versturen.