- Adres van je forum: http://www.egypteforum.nl
Wanneer ontstond het probleem? een maand geleden ongeveer
phpBB versie: 3.0.4
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
Wat is het probleem?
mauser
..
Pas hiermee op. De lijst gebande IPs wordt bij iedere pagina-aanvraag gecontroleerd. Een heel lange lijst kan je forum duidelijk vertragen.AirWarrior schreef:Ik heb in de ban list een lijst ingevoerd met heel veel ip's en nu ben ik al tijden spam vrij
Het verbaasd mij dat het uberhaupt baat, maar ik heb het inderdaad wel meer gehoord, dat de spammers die door de registratie heen komen gek genoeg niks doen met hun registratie. Vroeger, in de phpBB2-dagen, was dat nog te begrijpen, want iedereen kreeg automatisch een entry in de ledenlijst, compleet met link naar een homepage. Met phpBB3 is dat niet zo, dus aan alleen een registratie hebben ze niks. Dat registratiemailtjes op zich geen obstakel hoeven te vormen hebben de heren spammers in het verleden al meer dan genoeg bewezen (waarom zou het ook, een mailtje automatisch uitlezen is tig keer minder complex dan een CAPTCHA oplossen). Worst case scenario: ze zijn alle registratiemailtjes aan het opsparen en activeren die op een gegeven moment allemaal tegelijk en spammen je board helemaal plat. Let wel, worst case, maar het zou kunnen, dus ik zou tenminste mijn ledenlijst (of tenminste de niet-geactiveerde gebruikers) goed schoonhouden.mauser schreef:tot nu toe werkt het bij me om de registratie per mail te activeren. ben benieuwd hoelang het mag baten.