geen mail bij nieuwe pb
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
geen mail bij nieuwe pb
Goedendag,
Bij een nieuwe pb krijg ik geen e-mail in mijn inbox dat ik een nieuwe pb heb... Is dit ergens een instelling want volgens mij krijgt niemand een mail daarvan.
Alvast bedankt!
Bij een nieuwe pb krijg ik geen e-mail in mijn inbox dat ik een nieuwe pb heb... Is dit ergens een instelling want volgens mij krijgt niemand een mail daarvan.
Alvast bedankt!
Re: geen mail bij nieuwe pb
Als je ingelogd bent ga dan naar Gebruikerspaneel -> Forum instellingen. In het menutje wat je dan te zien krijgt staat: Breng me op de hoogte van nieuwe privéberichten. Zodra je dit op Ja zet krijg je een melding wanneer je een nieuwe PB hebt.
Forum Hoster. Gratis, snel en gemakkelijk je eigen phpBB3 forum.
Vreemd... die staat aan maar ik ontvang niks, terwijl mass mail wel gewoon werkt en registratiemail ook.
Was het altijd al zo? Of is het onlangs gebeurd? Als het onlangs gebeurd is, heb je misschien bepaalde bestanden gewijzigd?
Ik heb nog nooit mail gehad bij een pb... dus volgens mij was het altijd al zo.
Dat is inderdaad vreemd ja, welke versie van phpBB3 gebruik je? En anders weet ik het niet
Dan zou er misschien iets mis kunnen zijn met je phpBB3 installatie.

Ik heb de laatste versie.. 3.01
Maar welke bestand(en) zorgen voor de email functie bij een nieuwe pb ? Dan vervang ik die desnoots gewoon
Maar welke bestand(en) zorgen voor de email functie bij een nieuwe pb ? Dan vervang ik die desnoots gewoon
Als ik het goed heb is dat "functions_privmsgs.php" in de map "includes" van je root map. Mocht je ooit iets in dit bestand gewijzigd hebben raad ik het aan het niet te vervangen 

die heb ik nog nooit aangepast.
Dan zou ik zeggen: Give it a try 

Hm als je je abboneerd op een onderwerp krijg je oo kgeen mail...
Klinkt misschien raar, maar staan alle "e-mail bestanden" wel op de juiste plaats? Die bestanden vind je in language/nl/email/. Het kan zijn dat daar bestanden missen.
Ik zal die eens allemaal vervangen...
Maargoed ik ben nu ook de map includes aan het vervangen, eens kijken wat dat doet.
Maargoed ik ben nu ook de map includes aan het vervangen, eens kijken wat dat doet.
En als dat het niet is staan er misschien wat instellingen verkeerd in de ACP kwa e-mail. Om bij deze instellingen te komen ga je naar je ACP (Beheerderspaneel), dan kijk je in het linker menu onder cliënt communicatie en dan klik je op Instellingen e-mails. Als je "Gebruik SMTP-server voor e-mail" aan hebt staan kan je proberen of het wél werkt als je dat uitzet.
map includes en map languages vervangen... helaas zonder enig effect.
maar mass mail kan hij wel verzenden, anders zou dat ook niet moeten werken, en mail via het forum kan ook verzonden worden, maar enkel abbo's en nieuwe pb's niet.steefaman schreef:En als dat het niet is staan er misschien wat instellingen verkeerd in de ACP kwa e-mail. Om bij deze instellingen te komen ga je naar je ACP (Beheerderspaneel), dan kijk je in het linker menu onder cliënt communicatie en dan klik je op Instellingen e-mails. Als je "Gebruik SMTP-server voor e-mail" aan hebt staan kan je proberen of het wél werkt als je dat uitzet.
Klinkt stom, maar heb je, nu je dit allemaal veranderd hebt, al een keer een PB naar je zelf gestuurd en gekeken of je toen e-mail kreeg?
Heb ik al geprobeerd ja... geen resultaat.
Wat is de link naar je forum? Dan kan ik het zelf ook even bekijken