Anonymous verwijderd

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Modereter

Re: Anonymous verwijderd

Bericht door Modereter » 29 jun 2010, 15:59

Nogmaals (zie mijn vorige bericht daarmee bijgewerkt):
Misschien van belang? Als ik in FTP de map Support Tool Kit aanklik, krijg ik eerst nogmaals dezelfde map Supprot Tool Kit en als ik die aanklik pas de mappen en bestanden tw. gele mappen contrib, stk en twee bestanden (de twee die jij ook opnoemt). quote bewerkt
Ik heb het zip.bestand uitgepakt op de pc dmv met rechtermuis aankikken van 'Alles uitpakken' en toen van linker naar rechterscherm gesleept in FTP.
Maar de eerste keer dacht ik dat 't misging (zie mijn berichten hierboven), dus heb ik die verwijderd.
En daarna opnieuw gesleept.
Maar misschien staat er daardoor per ongeluk nu een dubbele trap van de gele map Support Tool Kit in???

Maar daarnaast zie ik nu, dat jij schrijft, dat ik ALLEEN de map stk moet uploaden.

Maar hier staat:

http://wiki.phpbb.nl/STK

STK installatie
Om de Support Tool Kit te installeren, moet je na het downloaden, het archief bestand uitpakken en uploaden naar de root van je forum. Als je dat gedaan hebt moet je naar de installatie map surfen (http://www.voorbeeld.nl/forum/stk) om de installatie ervan te voltooien.
1. De link http://www.voorbeeld.nl/forum/stk geeft een foutpagina, bij inplakken in de browser.

2. Die 'root van het forum', als ik kijk in mijn FTP-programma, moet dit dan naar de map /httpdocs/forum?
Hier staat:
To install the Support Toolkit, upload the complete "stk" directory into your forum's root directory on your server (the one containing a file named "config.php"). Once you have uploaded the directory into the correct place, point your browser towards the toolkit to access it (http://www.example.com/phpBB/stk/). In the "contrib" folder you will find some additional installation instructions (in the MODX format) which will allow you to better integrate the STK with your phpBB installation.
Verwarrende toelichting dus.... Sterker nog: tegenstrijdig tot fout. :x

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 29 jun 2010, 16:14

Inderdaad alleen de stk map uploaden naar /httpdocs/forum/, dat zeg je goed. :)

Met 'the complete 'stk' directory' wordt dus die ene map 'stk' bedoelt. Er is maar 1 map die zo heet, wat mij betreft een duidelijke uitleg maar het zou niet helemaal duidelijk kunnen overkomen.

En men gaat ervan uit dat www.voorbeeld.nl wel gezien wordt als een voorbeeld en dat je dat dus moet vervangen door je eigen domeinnaam. Dit zul je vaker tegenkomen.

Je snapt het nu? En probeer nu eens alleen de map 'stk' te uploaden naar /httpdocs/forum/.

Modereter

Bericht door Modereter » 29 jun 2010, 16:47

PhilipvD schreef:Inderdaad alleen de stk map uploaden naar /httpdocs/forum/, dat zeg je goed. :)

Met 'the complete 'stk' directory' wordt dus die ene map 'stk' bedoelt. Er is maar 1 map die zo heet, wat mij betreft een duidelijke uitleg maar het zou niet helemaal duidelijk kunnen overkomen.
Niet mee eens. Ik keek uiteindelijk naar de Nederlandse uitleg, die duidelijk op zijn zachtst gezegd onvolledig blijkt te zijn en afwijkt van de Engelse (die ook gemakkelijk voor een andere uitleg vatbaar is) en daardoor geen doorslaggevend tegenwicht biedt aan de Nederlandse uitleg:
STK installatie
Om de Support Tool Kit te installeren, moet je na het downloaden, het archief bestand uitpakken en uploaden naar de root van je forum. Als je dat gedaan hebt moet je naar de installatie map surfen (http://www.voorbeeld.nl/forum/stk) om de installatie ervan te voltooien.
En men gaat ervan uit dat www.voorbeeld.nl wel gezien wordt als een voorbeeld en dat je dat dus moet vervangen door je eigen domeinnaam. Dit zul je vaker tegenkomen.
Ja, dat is mij inmiddels duidelijk geworden. :)
Het probleem dat er bij IT-ers en nevendeskundigen heersend is, is dat ze in hun uitleg naar de niet-deskundigen vaak vergeten, dat de niet-deskundigen in 1e instantie niet van hun jargon op de hoogte zijn.
Die brug dienen m/i de deskundigen voor de niet-deskundigen te slaan, niet andersom. ;)
Maar goed, het is allemaal liefdewerk-oud papier... :D
Je snapt het nu? En probeer nu eens alleen de map 'stk' te uploaden naar /httpdocs/forum/.
Ik heb de mappenzooi helemaal verwijderd en nu alleen de map stk geupload en nu krijg ik eindelijk dat $%#@&^%$%# inlogscherm.

En na 'Sanitise Anonymous user'te hebben aangeklikt is de zaak weer rchtgetrokken.

Het lijkt me dat ik een open deur intrap, te stellen dat het gerechtvaardigd is, dat een duidelijke waarschuwing in het beheerderspaneel bij deze Anonymous, deze Anonymous NIET te verwijderen, anders is het forum niet meer leesbaar voor gasten. gewenst is.

Bedankt voor de begeleiding.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 29 jun 2010, 20:51

Je bent met alles zo vreselijk voorzichtig, maar een gebruiker (die je normaal gesproken nooit tegen zou komen; ik bedoel hiermee dus Anonymous) verwijder je zonder pardon uit je systeem?

Maargoed, je hebt het weer op weten te lossen.
Jeroen

Modereter

Bericht door Modereter » 30 jun 2010, 16:56

Ik vind het absoluut niet kunnen wat je zegt.

Niet alleen omdat je nu als supprot-teamlid een opmerking van mij persoonlijk maakt terwijl dat hier niet ter zake zou dienen te zijn.

Maar ook, omdat het voor een beginnend forumbeheerder natuurlijk een volstrekt logische gedachtengang is, dat er zich iemand kennelijk heeft geregistreerd onder 'Anonymous', toen het forum (standaard!) nog open stond voor berichten plaatsen zonder te hoeven registreren.(of iets dergelijks)
Die ik na enige tijd, toen ik al eens wat zelf gemaakte testpersonen had verwijderd, totaal onwetend over de effectne, ook maar verwijderd heb.
Ik heb wel gedacht: wat is dit toch voor iets, wie , wanneer is dit gebeurd, maar het is geen moment in mij opgekomen, dat dit iets met het systeem zelf te maken zou hebben, waardoor iets fout zou lopen, anders had ik er vanuit mijn gewoonte tot zorgvuldigheid uiteraard hier een vraag over gesteld.

Om kort te gaan: dit heeft niets met een gebrek aan zorgvuldigheid van een forumbeheerder te maken, maar alles met een hiaat in de beschrijving in het beheerderspaneel bij de gebruiker 'Anonymous'.
Daar hoort gewoon in koeieletters bij te staan: niet verwijderen, met de reden waarom.
Immers, het feit, dat een herstelmogelijkheid via STK bestaat, geeft al aan, dat dit vaker voorkomt. :roll:

Dus lijkt mij een waarschuwing in dat paneel op zijn plaats.

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 30 jun 2010, 17:25

Ik dacht trouwens dat het niet mogelijk is om de Anonymous gebruiker te verwijderen via het Beheerderspaneel..

Maargoed als dat dus wel kan, kan je het melden in de bug tracker, wellicht voegen ze een extra waarschuwing toe:
http://tracker.phpbb.com/secure/CreateI ... fault.jspa

Modereter

Bericht door Modereter » 30 jun 2010, 17:29

Derky schreef:Ik dacht trouwens dat het niet mogelijk is om de Anonymous gebruiker te verwijderen via het Beheerderspaneel..
Als je even mijn tekst in het openingsbericht van dit topic had gelezen, weet je dat dit dus wel mogelijk is. :)
Maargoed als dat dus wel kan, kan je het melden in de bug tracker, wellicht voegen ze een extra waarschuwing toe:
http://tracker.phpbb.com/secure/CreateI ... fault.jspa
Is daar al vaker aangekaart. Ik ben bepaald niet de enige, die dit heeft meegemaakt.

Registratie bij tracker.phpbb lukt niet, terwijl ik gebruikersnaam en wachtwoord heb aangemaakt en geactiveerd, mar daarvoor kwam ik terecht bij phpbb.com.
Wel kan ik nu inloggen op http://www.phpbb.com/community/viewforum.php?f=46
Heb maar een topic op engels supprt forum phpbb neergezet.
Maar dat verschijnt vervolgens nergens.
Ik houd er mee op. :roll: :roll:

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 30 jun 2010, 20:55

Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Modereter

Bericht door Modereter » 30 jun 2010, 21:45

Yep, ik kreeg een reactie in mijn postbus, dat ie geplaatst was. Ze doen daar eerst aan wachtrijen, dus.
heb een reactie gegeven in mijn beste Engliesh. :lol:

Jeroen

Bericht door Jeroen » 01 jul 2010, 17:34

Ik heb overigens nog even getest of ik de gast account kon verwijderen, maar dat kan niet. Je krijgt keurig een waarschuwing dat het niet mogelijk is.

Heb je de account via het beheerderspaneel verwijderd of via de database?

edit: ik zie dat iemand op phpBB.com je dit ook al verteld heeft.
Jeroen

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 01 jul 2010, 17:35

op phpBB.com zeg je dat je hem uit de groep verwijderd hebt, en niet de gebruiker zelf. Dat is een heel verschil. Dat zal ook de reden zijn waarom je een fout krijgt bij de SQL queries die je probeerde.

David
Contacteer:

Bericht door David » 01 jul 2010, 17:39

Pietje schreef:Ik heb overigens nog even getest of ik de gast account kon verwijderen, maar dat kan niet. Je krijgt keurig een waarschuwing dat het niet mogelijk is.

Ik was net aan het typen, voor jullie reacties kwamen. Ik had ook getest of je een waarschuwing krijg, en die krijg je dus inderdaad! Je kan hem echter wel zonder enige moeite uit de groep gasten verwijderen! Maar het gebruikers account blijkt dus niet verwijderd te kunnen worden!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Modereter

Bericht door Modereter » 01 jul 2010, 19:02

Pietje schreef:Ik heb overigens nog even getest of ik de gast account kon verwijderen, maar dat kan niet. Je krijgt keurig een waarschuwing dat het niet mogelijk is.
Dat heb ik gisteren ook ontdekt (even geprobeerd), nadat Anonymous weer hersteld was.

Hoe kom je toch alleen al bij het idee, dat ik dit zomaar via de database verwijderen zou? Man, ik weet niet eens hoe dat moe(s)t, laat staan dat ik dat zomaar zou aandurven, waar zie je me toch voor aan, ik kijk wel link uit! :)
door paul » 01 jul 2010, 18:35

op phpBB.com zeg je dat je hem uit de groep verwijderd hebt, en niet de gebruiker zelf. Dat is een heel verschil. Dat zal ook de reden zijn waarom je een fout krijgt bij de SQL queries die je probeerde.
In mijn openingsbericht hier staat duidelijk, waar het om gaat: verwijdering uit de Groep 'Gasten''.
En daardoor dacht ik, dat ik 'm verwijderd had als account (zie mijn vraagteken erachter).
Ik ben er destijds kennelijk niet als eerste op gekomen, 'm te verwijderen via de account, want dan had ik natuurlijk die waarschuwing gezien en meteen hier een vraag erover gesteld. Maar via de groep 'Gasten'. Zo simpel is dat gegaan. Allemaal beginnersonkunde.
Nu snap ik er pas meer van.
En inderdaad, hopenlijk is dat de reden geweest van dat het misliep met de SQL-query. :|
David schreef:k was net aan het typen, voor jullie reacties kwamen. Ik had ook getest of je een waarschuwing krijg, en die krijg je dus inderdaad! Je kan hem echter wel zonder enige moeite uit de groep gasten verwijderen! Maar het gebruikers account blijkt dus niet verwijderd te kunnen worden!
Precies! En daarom vind ik om dat te voorkomen, daar (ook) een waarschuwing op moet volgen. Zo simpel en logisch is dat. :|

Modereter

Bericht door Modereter » 29 jul 2010, 09:11

Misschien kunnen tot slot de deskundigen en nevendeskundigen dit even lezen?
Man should be warned in the panel not to delete 'Anonymous'
Re: Man should be warned in the panel not to delete 'Anonymo
by narqelion » Wed Jul 28, 2010 8:26 pm
modereter wrote:
Please try it, and see what happens.
Yes, you removed the user 'Anonymous' from the group Guests which caused your problem. Your post was misread and interpreted to mean you deleted the user completely instead of simply removing it from the group that its permissions were granted from. It happens all the time and is why I recommended it not be possible in the first place (along with other restrictions) in this bug ticket.
Bugticket:It should not be possible to edit the Anonymous user details via the 'Manage Users' control

It should not be possible to delete the Anonymous user
Zoals ik al gewend ben in dit computertijdperk is er per definitie een communicatieprobleem (misinterpretatie, niet goed lezen, de eigen gedachten of vooringenomenheid projecteren op wat er staat getypt) als je alleen getypte tekst ter beschikking hebt. Dus de stem of de mimiek (gezicht, bewegingen) e.d. van de ander niet ziet.
Dit topic alleen al maakt duidelijk, dat zowel hulpvragers als hulpgevers daar continue goede nota van zouden moeten blijven nemen.
In het geval van de hulpgevers: iets minder snel de Pavlov-reactie, dat in beginsel de hulpvrager wel iets niet zal snappen, fout/dom heeft gedaan, en het systeem of de uitleg toch moet kloppen.

Gesloten