Sommige leden blijven niet ingelogd

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
flinkefreddy
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 nov 2014, 14:21

Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door flinkefreddy » 16 nov 2014, 12:08

Goedemorgen,

Ik had de vraag al eens gesteld in een vorig topic, maar vermoedelijk werd ze niet opgemerkt daarom probeer ik nog eventjes in een nieuw topic.

Ik krijg van verschillende leden al eens de opmerking dat ze niet automatisch ingelogd blijven, ook al staat het vakje aangevinkt, ikzelf heb er nog nooit last van gehad, behalve als ik mobiel zit. Wat me ook opvalt is dat de klachten meestal van MAC/apple gebruikers komen, weet U hier een oplossing voor of ligt dit probleem niet bij de forumsoftware, wand tegelijkertijd zeggen diezelfde personen dat ze er op andere fora geen last van hebben.

Ik heb hier al eens zitten rondsnuffelen en ik kom steeds op het antwoord dat het aan de cookie instellingen moet liggen, volgens mij staan ze correct maar misschien kijk ik toch ergens over. ik heb ondertussen al geleerd dat het soms aan kleinigheden kan liggen. Dus vermoedelijk zal dat ook nu weer het geval zijn

instellingen zoals ze nu zijn:

cookiedomein : .hondacamincommunity.be (zou het kunnen dat het punt voor de domein weg moet ?)
cookiename : hon_24had1
cookiepad: /
cookies secure : uitgeschakeld

Hopelijk kan ik met jullie hulp ook dit euveltje opgelost krijgen.

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door El torro » 16 nov 2014, 13:05

Je gebruikt de toevoeging "www" niet erg consequent op je website, hierdoor raakt google in de war en vermoedelijk de cookies ook.

verder staat je forum in de map "forum" dus is je cookiepad "/forum"

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door David » 16 nov 2014, 13:37

El torro schreef:verder staat je forum in de map "forum" dus is je cookiepad "/forum"

Je cookiepad is altijd een / de forumlink maakt niets uit ;)

Bron: https://www.phpbb.com/support/docs/en/3 ... -settings/
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door El torro » 16 nov 2014, 13:44

David schreef:
El torro schreef:verder staat je forum in de map "forum" dus is je cookiepad "/forum"

Je cookiepad is altijd een / de forumlink maakt niets uit ;)

Bron: https://www.phpbb.com/support/docs/en/3 ... -settings/
Oei dan staat het bij mij al jaren fout :roll:
Zal het eens aanpassen.

Voor de ts ligt het dan puur aan het inconsequente gebruik van "www" vermoed ik.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door David » 16 nov 2014, 13:48

Ik zie een schrijffout in je cookiedomein is dat bewust? Kijk maar eens goed er mist een letter ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Nique
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 nov 2014, 18:11
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door Nique » 16 nov 2014, 13:59

Bij de cookie instellingen staat ook dat het niet verstandig is dit in te schakelen als je via SSL draait.
Hoe weet je of je via SSL draait. Ik zie enkel een MySQL staan ? Al die afkortingen ook :oops:

(ik had overigens eenzelfde probleem, maar dan ook geen cookiepad ingevuld vanwegen die SSL uitleg)

Cookiepad wel of niet inschakelen?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door David » 16 nov 2014, 14:03

Nique schreef:Bij de cookie instellingen staat ook dat het niet verstandig is dit in te schakelen als je via SSL draait.
Hoe weet je of je via SSL draait. Ik zie enkel een MySQL staan ? Al die afkortingen ook :oops:

(ik had overigens eenzelfde probleem, maar dan ook geen cookiepad ingevuld vanwegen die SSL uitleg)

Cookiepad wel of niet inschakelen?
Probeer niet teveel in andermans topic te reageren, dat kan verwarrend zijn voor de topic starter en ons als supporter.

Om antwoord te geven op je vraag een SSL gebruik je als je een beveiligde verbinding hebt via Https z'n certificaat moet je meestal kopen.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

flinkefreddy
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 nov 2014, 14:21

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door flinkefreddy » 16 nov 2014, 14:18

El torro schreef:Je gebruikt de toevoeging "www" niet erg consequent op je website, hierdoor raakt google in de war en vermoedelijk de cookies ook.

verder staat je forum in de map "forum" dus is je cookiepad "/forum"

En wat moet ik ondernemen om de "www" wel consequent te gaan gebruiken, kan ik dat zelf of ben ik dan ook aangewezen op "codedeskundigen" of volstaat het om ergens meer vermeldingen te maken dat de google spiders het sneller oppikken ?
David schreef:Ik zie een schrijffout in je cookiedomein is dat bewust? Kijk maar eens goed er mist een letter ;)
Ja ik zag het nu ook net, maar op het forum is het wel correct heb ik even nagekeken ;) zou PUNT voor de honda er teveel aan zijn misschien of begrijp ik het nog steeds niet goed?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door David » 16 nov 2014, 14:57

David schreef:Ik zie een schrijffout in je cookiedomein is dat bewust? Kijk maar eens goed er mist een letter ;)
Ja ik zag het nu ook net, maar op het forum is het wel correct heb ik even nagekeken ;) zou PUNT voor de honda er teveel aan zijn misschien of begrijp ik het nog steeds niet goed?[/quote]


De punt voor je domeinnaam hoort daar, lees bijvoorbeeld dit Engelse artikel eens door over je cookie instellingen. Daaruit blijkt dat je cookie instellingen in ieder geval goed staan.

Hoe zit dat met je serverinstellingen die kan je in je beheerderspaneel vinden onder het tabblad algemeen en dan aan je linkerkant staat ergens serverinstellingen. Staan die goed?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

flinkefreddy
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 nov 2014, 14:21

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door flinkefreddy » 16 nov 2014, 15:23

staan ze zo goed ? en is het überhaupt wat je bedoeld ?

Afbeelding

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door El torro » 16 nov 2014, 15:33

En wat moet ik ondernemen om de "www" wel consequent te gaan gebruiken, kan ik dat zelf of ben ik dan ook aangewezen op "codedeskundigen" of volstaat het om ergens meer vermeldingen te maken dat de google spiders het sneller oppikken ?
Als je op http://hondacaminocommunity.be/ klikt wordt je doorverwezen naar http://www.hondacaminocommunity.be/
Ik weet niet waar je dat zo hebt ingesteld, vermoedelijk je htacces file?

Op die homepage zelf verwijs je naar het forum echter met http://hondacaminocommunity.be/Forum dus weer zonder "www"
Maar je forum is ook te bereiken op http://www.hondacaminocommunity.be/forum
Ik denk dus daar het daar fout gaat, met je cookies


Ps.
Sterker nog de "home" knop op je home page verwijst ook naar http://hondacaminocommunity.be/ dus weer zonder www (wat dan weer wordt geredirect naar http://www.hondacaminocommunity.be/ ;)
Kan jij het nog volgen? Google ook niet denk ik :lol:

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door David » 16 nov 2014, 15:34

Zet bij domeinnaam eens www. voor je forumlink, misschien dat het gene wat El torro nu voor schrijft dan ook is opgelost ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

flinkefreddy
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 nov 2014, 14:21

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door flinkefreddy » 22 nov 2014, 11:10

Goedemorgen, en alvast een fijn weekend iedereen ;-)

Ik heb jullie raadgevingen allemaal uitgevoerd, inclusief de www in de knoppen en verwijzingen. Echter geen beterschap :( nog tips ?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door El torro » 22 nov 2014, 13:16

Wat de cookies betreft misschien even een print screen plaatsen.


Wat de www betreft op http://www.hondacaminocommunity.be/Forum/ staat de linken nog steeds zonder "www"

Extra tip:
Je kan in je htaccess file alles zonder www redirecten naar www
Voor meer info:
https://yoast.nl/www-versus-non-www/

flinkefreddy
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 nov 2014, 14:21

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door flinkefreddy » 21 mar 2015, 19:17

Hey Jongens,

Zoals jullie weten ben ik niet zo een held in aanpassingen die niet via het beheerderspaneel kunnen uitgevoerd worden. Daarom dat dit onderwerp even aan de kant geschoven is geweest, maar ik begin me er nu toch behoorlijk aan te ergeren. En zou graag de oplossing vinden.
Zou er iemand de stappen kunnen beschrijven die ik moet volgen en via welke weg ik ze moet uitvoeren ?

Eeuwige roem aan hij of zij die me wil helpen :P

Groetjes en een fijne avond

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door David » 21 mar 2015, 22:02

Ik zit je onderwerp nog eens door te lezen, je hebt hier je cookiedomein opgegeven moet je eens opletten:

Dit zei jij: hondacamincommunity.be
Maar dit moet het zijn: hondacaminocommunity.be

Even onder elkaar:

hondacamincommunity.be
hondacaminocommunity.be

Er mist dus een letter in je cookiedomein, pas het eventjes aan en misschien is je probleem dan ook opgelost.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

flinkefreddy
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 nov 2014, 14:21

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door flinkefreddy » 21 mar 2015, 23:04

Bedankt David,
Maar zoals ik al zij, zit het probleem daar niet. Ik heb het al nagekeken, dat was louter een schrijffout die ik hier gemaakt had. :cry:

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door David » 22 mar 2015, 00:37

Oeps die had ik gemist tijdens het nakijken van dit onderwerp. ag ik even in je beheerderspaneel kijken, je mag de gegevens per PB sturen. Misschien kan ik iets vinden...
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door toska » 22 mar 2015, 13:16

Mag ik hier even op reageren volgens @el torro zou er bij cookiesinstellingen www moeten bijstaan :roll:
nochtans staan die er bij mij er ook niet bij en heb geen problemen met de zoekbots die komen uitstekend langs en dit zonder de www.
en deze Forceer server URL-instellingen: moet op ja staan
en bij Scriptpad: moet forum weg enkel dit /

toska

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door El torro » 22 mar 2015, 14:33

Mag ik hier even op reageren volgens @el torro zou er bij cookiesinstellingen www moeten bijstaan
En waar heb ik dat geschreven dan?
Het is wel veiliger maar niet verplicht heb ik ooit eens uitgezocht.

Wat hebben zoekrobots verder met je cookies te maken, dat snap ik ook niet helemaal?

Gesloten