Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
Gerda
-
Contacteer:
Bericht
door Gerda » 02 mar 2010, 02:06
Zal het komen omdat het al zo laat is ?
Ik kom er maar niet uit.
Wat heb ik gedaan:
Update phpBB3
Automatische updater gehaald 3.0.7
http://www.phpbb.nl/downloads
* Ik heb een test forum
de update gedaan : automatische update
en alles ging prima > zonder problemen.
Nu doe ik hetzelfde
met het juiste forum
die naar mijn mening ' precies ' hetzelfde is als mijn testforum
en hij klapt in een foutmelding.
Ik heb dit 4x geprobeerd
(verwijderd en opnieuw geprobeerd : ook met een ' verse ' download.
wie oh wie weet raad.
(wegens private van de leden heb ik een knip geplaatst waar de naam van het forum staat)
Code: Selecteer alles
Warning: include(./../language/nl/install.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /usr/home/[b]KNIP[/b]/public_html/forum/install/index.php on line 234
Warning: include(./../language/nl/install.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /usr/home/[b]KNIP[/b]/public_html/forum/install/index.php on line 234
Warning: include() [function.include]: Failed opening './../language/nl/install.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /usr/home/KNIP/public_html/forum/install/index.php on line 234
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /install/index.php on line 444: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /install/index.php:234)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /install/index.php on line 445: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /install/index.php:234)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /install/index.php on line 446: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /install/index.php:234)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /install/index.php on line 447: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /install/index.php:234)
Laatst gewijzigd door
Paul op 02 mar 2010, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spoiler is niet bedoeld voor code!
-
EelkeB
Bericht
door EelkeB » 02 mar 2010, 10:22
Hij probeert kennelijk de Nederlandse vertaling voor de installatie te vinden. Bestaat het bestand language/nl/install.php wel?
-
Gerda
-
Contacteer:
Bericht
door Gerda » 02 mar 2010, 10:56
EelkeB schreef:Hij probeert kennelijk de Nederlandse vertaling voor de installatie te vinden. Bestaat het bestand language/nl/install.php wel?
ja,
zoals hij ook bestond in de update die ik deed bij het testforum.
-
EelkeB
Bericht
door EelkeB » 02 mar 2010, 11:04
Dan is er iets met je server-omgeving aan de hand, dat hij dat bestand niet kan vinden terwijl het er wel staat. Geen idee wat het zou kunnen zijn, misschien bieden de logs houvast.
-
Paul
- Beheerder

-
Contacteer:
Bericht
door Paul » 02 mar 2010, 11:45
language/nl/install.php bestaat niet, simpel.
-
Gerda
-
Contacteer:
Bericht
door Gerda » 02 mar 2010, 11:55
phpBB-NL-3.0.6_to_3.0.7
install\update\new\language\nl\install.php
Daar staat hij : hij zit er wel in
Automatische updater gehaald 3.0.7
Die heb ik opgehaald en un zipt
en dan is het toch compleet ?
Hoe ik toch niet te schuiven met mappen enz.
Is toch maf : bij mijn testforum, dezelfde server > ging hij lopend heen zonder problemen.
" Oh als dat zo makkelijk gaat, durf ik het forum ook wel aan "
en hij schiet in de stress....
-
marian0810
-
Contacteer:
Bericht
door marian0810 » 02 mar 2010, 12:27
Misschien is er met uploaden wat mis gegaan. Heb je soms Filezilla gebruikt? Die slaat soms wel eens wat over. Helpt het niet als je het bestand gewoon opnieuw upload?
-
Gerda
-
Contacteer:
Bericht
door Gerda » 02 mar 2010, 12:30
ik heb het vier keer geprobeerd.
alles eraf en weer opnieuw erop
ws_ftp gebruik ik
ik vind het super fijn dat jullie meedenken hierin
bedankt !!!
-
EelkeB
Bericht
door EelkeB » 02 mar 2010, 12:53
Gerda schreef:phpBB-NL-3.0.6_to_3.0.7
Dat is de versie die kennelijk bij de update is geleverd, niet de versie die deel uitmaakt van de huidige installatie. Die zou in <phpbb-root>/language/nl/install.php moeten staan. Het lijkt mij ook nog steeds het meest logische dat het gezochte bestand er gewoon niet is, zoals Paul aangeeft.
-
Gerda
-
Contacteer:
Bericht
door Gerda » 03 mar 2010, 14:17
EelkeB schreef:Gerda schreef:phpBB-NL-3.0.6_to_3.0.7
Dat is de versie die kennelijk bij de update is geleverd, niet de versie die deel uitmaakt van de huidige installatie. Die zou in <phpbb-root>/language/nl/install.php moeten staan. Het lijkt mij ook nog steeds het meest logische dat het gezochte bestand er gewoon niet is, zoals Paul aangeeft.
ja lijkt mij ook logische
alleen zit hij er wel in
maar zoals je ziet staat hij in :
phpBB-NL-3.0.6_to_3.0.7\install\update\new\language\nl
en dus in update\new\ ...
en dat lijkt me niet juist.
maf toch ?
-
marian0810
-
Contacteer:
Bericht
door marian0810 » 03 mar 2010, 14:54
Zet eens een kopie van dat bestand in je map language/nl?
-
EelkeB
Bericht
door EelkeB » 05 mar 2010, 10:22
Precies. Dat er ergens een bestand is dat install.php heet en in een directory nl staat wil nog niet zeggen dat dat ook het bestand is waar de foutmelding over gaat... Dat heb ik proberen uit te leggen, de locatie waar je je nu in vastbijt is niet relevant, het gaat om de language/nl directory in de root van je forum.