Lid verwijderen en rechtelijke mogelijkheden

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gesloten
Odys Zeus
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2007, 00:49

Lid verwijderen en rechtelijke mogelijkheden

Bericht door Odys Zeus » 08 aug 2008, 16:22

http://www.stanleybrownthinktank.org/forum/
Sedert ruim een jaar is de eigenaar/administrator van bovengenoemd forum (afgekort SBTT) een troller geworden: schelden, persoonlijke beledigingen, liegen, manipuleren, onschuldige hem niet welgevallige postings verwijderen, postings veranderen e.d. kortom een schandalig forum onder de phpbb-vlag. Vele posters hebben dit forum door hem verlaten, maar voor een groepje is dat niet voldoende. Zij willen, dat de schande alleen weggewist kan worden, indien zij van de memberlist worden verwijderd. Vrijwillig lid worden is mogelijk, maar het omgekeerde niet. Er is een verzoek daartoe aan de hosting provider (contact *knip*) en de administrator (contact *knip*) verstuurd. Eerstgenoemde wil het wel doen mits met toestemming van de administrator/eigenaar en is zelfs bereid om de administrator te leren hoe hij dat kan doen. De administrator is echter daartoe niet bereid en zegt, dat het lidmaatschap voor eeuwig is, hetgeen niet in de voorwaarden staat. Om redenen van privacy e.a. zou dit natuurlijk niet mogelijk moeten zijn. Juridische stappen zijn in overweging, maar wat kan phpbb doen c.q. adviseren in deze onverkwikkelijke zaak, waarbij ook de naam phpbb in relatie tot SBTT te grabbel is gegooid. Misschien heeft u de mogelijkheid of het recht daarom SBTT uit de lucht te halen. Met belangstelling en spanning wacht ik op uw antwoord.
E-mailadressen verwijderd.
- Bee
Dicussie afgesplits van topic en naar AC verplaatst.
- Bee

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: gebruiker en berichten verwijderen

Bericht door Bee » 08 aug 2008, 16:31

phpBB heeft nooit te maken met welk forum dan ook, en ik zie dan ook niet in hoe dit de naam van phpBB negatief beinvloed. De enige echte locatie waar de phpBB Group over gaat is phpBB.com, de rest is allemaal op eigen verantwoordelijkheid van de beheerder van de installatie.

Noch phpBB.com noch phpBB.nl noch elke andere site over phpBB heeft enige rol hierin, het ligt volledig tussen de forumbeheerder en diegene die met een forumbeheerder een probleem heeft.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Odys Zeus
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2007, 00:49

Re: gebruiker en berichten verwijderen

Bericht door Odys Zeus » 08 aug 2008, 16:34

OK, dat kan ik begrijpen, maar heeft u echt geen goed advies om een rechtzaak te vermijden?? Bij het wielrennen haakt een sponsor af, indien een wielrenner doping gebruikt. Niet helemaal hetzelfde maar toch.

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: gebruiker en berichten verwijderen

Bericht door Jim » 08 aug 2008, 17:12

Sorry, wij zijn er enkel voor al uw problemen met phpBB, dit valt hier helaas niet onder. :(
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: gebruiker en berichten verwijderen

Bericht door Lucas » 08 aug 2008, 17:32

Odys Zeus schreef:OK, dat kan ik begrijpen, maar heeft u echt geen goed advies om een rechtzaak te vermijden?? Bij het wielrennen haakt een sponsor af, indien een wielrenner doping gebruikt. Niet helemaal hetzelfde maar toch.
Gazelle maakt en levert de fietsen, meer doen ze niet. Hetzelfde geldt voor phpBB. Wij leveren de forumsoftware. Wij, phpBB.nl, noch de phpBB Group kan hier verder iets aan doen. In principe hoort ergens vermeld te staan dat ze geen accounts verwijderen, zoals phpBB.nl heeft gedaan met regel 2.2.

http://www.phpbb.nl/algemene_voorwaarden#2.2

Juridisch weet ik niet of u een poot heeft om op te staan, maar ik ben geen advocaat. Ik ben bang dat u in dit geval juridisch advies zal moeten vragen bij een advocaat of adviseur.

Daan
Berichten: 1060
Lid geworden op: 22 jun 2006, 19:59
Locatie: Nijmegen

Re: gebruiker en berichten verwijderen

Bericht door Daan » 08 aug 2008, 17:55

Hij heeft op zijn index wel staan is een forum omschrijving:
ZOALS WIJ ALLEMAAL DE LAATSTE WEKEN HEBBEN GEMERKT ZIJN WE BESTOOKT DOOR ALLERLEI VOOR ONS NIET TER ZAKEN DOENDE URLS. IEDEREEN VERDACHT IEDEREEN EN DE VERMOEDELIJKE DADER WERD DAN OOK DOOR VELEN FLINK UITGESCHOLDEN. MIJN EKSKUSES HIERBIJ AAN DE MENSEN DIE IK VERDACHT HEB. NA ONDERZOEK VAN DE PROVIDER BLIJKT DAT DEZE BOODSCHAPPEN VAN ROBOTS TE KOMEN EN HEBBEN GUESTBOOKS EN WEBSITES ER WERELDWIJD LAST VAN. DE ENIGE MANIER OM DIT TE VOORKOMEN IS DE VEILIGHEIDS NIVEAU TE VERHOGEN DOOR VERPLICHTE REGISTRATIE IN TE VOEREN VOOR ZIJ DIE POSTINGS WILLEN PLAATSEN. VIEUWEN KAN DUS NOG ONGEREGISTREERD MAAR POSTEN NIET MEER VANAF VANDAAG. JAMMER. DE MENS SCHEPT EN DE MENS VERNIETIGT. LETOP; REGISTRATIE GEBEURT AUTOMATISCH ,EENMALIG.ONOMKEERBAAR, EN KOSTELOOS MAAR BIJ ONTVANGST VAN HET BERICHT DAT JE GEREGISTREERD BENT MOET JE EEN BERICHT TERUGSTUREN OM HET TE BEVESTIGEN. BIJ MOEILIJKHEDEN NEEM JE MAAR CONTACT OP MET MIJ DAN KAN IK ALSNOG JE HANDMATIG REGISTREREN.
Dus ik denk dat hij hier wel gelijk heeft.

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: gebruiker en berichten verwijderen

Bericht door Salomon » 08 aug 2008, 18:08

Ik kan ook hier op het forum zetten "iedereen die dit leest moet mij een miljoen betalen ongeacht of hij het heet of niet" maar je bent er niet eens mee akkoord gegaan, etc. Als het in de algemene/aanvullende voorwaarden zou staan, of in een 'contract', zou het rechtsgeldig zijn.
Ik denk dat je wel een poot hebt om op te staan, echter heeft het zin? Wil je daar zoveel geld en tijd aan besteden?

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: gebruiker en berichten verwijderen

Bericht door svenn » 09 aug 2008, 13:20

Salomon schreef:Ik kan ook hier op het forum zetten "iedereen die dit leest moet mij een miljoen betalen ongeacht of hij het heet of niet" maar je bent er niet eens mee akkoord gegaan, etc. Als het in de algemene/aanvullende voorwaarden zou staan, of in een 'contract', zou het rechtsgeldig zijn.
Ik denk dat je wel een poot hebt om op te staan, echter heeft het zin? Wil je daar zoveel geld en tijd aan besteden?
Op algemene voorwaarden ga je in, dan ben je er ook aan verplicht. Als daar staat je moet 1 miljoen euro betalen, voor gekregen support (dienst) dan ben je die verplicht te betalen. Voor de meeste van ons zal dat echter niet lukken wegen een tekort aan gegevens, als die er echter wel op staan kan dat. Meestal staat in de algemene voorwaarden ook dat die kunnen worden veranderd zonder voorgaande mededeling. Theorie en praktijk gaan hier echter niet op met elkaar. Anderzijds voor het bovenstaande geval kun je ALTIJD je naam laten verwijderen van een site/publieke plaats. Het gaat hier echter wel over de naam en niet je kentekens of nickname. Svenn D'Hert kan ik laten verwijderen, daar moet een kort geding voor inspannen, echter de naam svennson die ik in het verleden heb gebruikt kan niet worden verwijderd.

Voor je evenwel gerechtelijke stappen onderneemt kun je je best informeren, dat kan bijvoorbeeld hier gratis :
http://www.juridischforum.be

Verder heeft phpBB niks met de inhoud te zien, en is het enkel een medium voor velerlei dingen. succes,
vriendelijke groeten,
svenn

edit;
ZOALS WIJ ALLEMAAL DE LAATSTE WEKEN HEBBEN GEMERKT ZIJN WE BESTOOKT DOOR ALLERLEI VOOR ONS NIET TER ZAKEN DOENDE URLS. IEDEREEN VERDACHT IEDEREEN EN DE VERMOEDELIJKE DADER WERD DAN OOK DOOR VELEN FLINK UITGESCHOLDEN. MIJN EKSKUSES HIERBIJ AAN DE MENSEN DIE IK VERDACHT HEB. NA ONDERZOEK VAN DE PROVIDER BLIJKT DAT DEZE BOODSCHAPPEN VAN ROBOTS TE KOMEN EN HEBBEN GUESTBOOKS EN WEBSITES ER WERELDWIJD LAST VAN. DE ENIGE MANIER OM DIT TE VOORKOMEN IS DE VEILIGHEIDS NIVEAU TE VERHOGEN DOOR VERPLICHTE REGISTRATIE IN TE VOEREN VOOR ZIJ DIE POSTINGS WILLEN PLAATSEN. VIEUWEN KAN DUS NOG ONGEREGISTREERD MAAR POSTEN NIET MEER VANAF VANDAAG. JAMMER. DE MENS SCHEPT EN DE MENS VERNIETIGT. LETOP; REGISTRATIE GEBEURT AUTOMATISCH ,EENMALIG.ONOMKEERBAAR, EN KOSTELOOS MAAR BIJ ONTVANGST VAN HET BERICHT DAT JE GEREGISTREERD BENT MOET JE EEN BERICHT TERUGSTUREN OM HET TE BEVESTIGEN. BIJ MOEILIJKHEDEN NEEM JE MAAR CONTACT OP MET MIJ DAN KAN IK ALSNOG JE HANDMATIG REGISTREREN.
Geld niet want staat niet in de algemene voorwaarden die je accepteert. Overigens schrijft hij nog meer fouten dan mij. "Ekskuses" :lol:

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: Lid verwijderen en rechtelijke mogelijkheden

Bericht door Mid » 09 aug 2008, 18:24

Ten aanzien van Algemene Voorwaarden bestaat in Nederland vrij nieuwe wetgeving, die de Algemene Voorwaarden qua geldigheid flink beperken. Er bestaat in Nederland nog meer wetgeving, die de Algemene Voorwaarden ook kunnen beperken qua geldigheid. Algemene Voorwaarden zijn dus bepaald niet per definitie bepalend in het rechtsverkeer, waarbij de rechter overigens altijd kijkt naar de redelijkheid en de billijkheid voor beide partijen; de rechter weegt altijd de wederzijdse belangen af.

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Lid verwijderen en rechtelijke mogelijkheden

Bericht door Lucas » 09 aug 2008, 19:13

Ik weet welke wetgeving dat is, maar die is beperkt tot het moment van aanmelden.

Odys Zeus
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2007, 00:49

Re: Lid verwijderen en rechtelijke mogelijkheden

Bericht door Odys Zeus » 10 aug 2008, 12:24

Svenn, de beste man is een ex-onderwijzer en zijn taalgebruik is inderdaad bedroevend. Met bijna niks mocht je vroeger naar de kweekschool (een HBO-opleiding!!), maar gezien dat niveau en van de PA is de inschrijving aan de super-pabo bij de universiteit van Utrecht zo overweldigend.

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Lid verwijderen en rechtelijke mogelijkheden

Bericht door marian0810 » 10 aug 2008, 13:01

Hee zeg, kan het even wat minder? Mijn vader was vroeger onderwijzer en met zijn niveau was niks mis, net zomin als met dat van mijn dochter die nu op de pabo zit :evil: :evil:

Gebruikersavatar
Ramon Fincken
Berichten: 2552
Lid geworden op: 27 nov 2005, 23:15
Locatie: Diemen
Contacteer:

Re: Lid verwijderen en rechtelijke mogelijkheden

Bericht door Ramon Fincken » 10 aug 2008, 13:15

:!: Hey, zo is het genoeg!

@Odys Zeus : geen uitlokking !
@Marian : niet op ingaan, we zijn beter van je gewend !


Ik geef dit topic een tijdelijk slotje, als jullie verder willen babelen ( bel gewoon een jurist ) stuur me een PM en ik open het morgen weer.
Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!

Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com

Gesloten