waar kan ik toch een betaald forum hosten

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Gesloten
Irene
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2009, 13:15
Contacteer:

waar kan ik toch een betaald forum hosten

Bericht door Irene » 31 mar 2012, 13:22

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Kan iemand mij vertellen waar ik een betaald forum kan nemen met diverse mogelijkheden die je zoal op een gratis forum ook hebt, maar dan met backup, reclame vrij e.d.

Ik heb nu sinds een paar dagen iemand gevonden per toeval die nu voor mij een forum heeft neergezet tegen betaling. Deze persoon leverde eerst een gratis forum. Nu krijg ik sterk de indruk dat deze persoon daar eigenlijk allemaal niet echt tijd voor heeft. Dus wilde eens rondkijken hoe dat elders is en welke mogelijkheden.
Maar ik kom steeds maar uit op webhostingssites en er staat helemaal geen info hoe het dan in z'n werk gaat met een forum. Ik ben zelf niet zo thuis in dat hele gebeuren ik ken phpbb3 en kan een forum via het beheerdspaneel op poten zetten maar alles wat daar weer achter zit van server tot beheerderspaneel heb ik geen flauw benul van.
Ik kwam net via een bericht hier uit op de site van phpbbhost, maar ook daar snap ik geen snars van, is dat wel voor forums of niet?
Kan iemand een leek zoals ik die alleen altijd maar gratis forums heeft gebruikt enige uitleg geven.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: waar kan ik toch een betaald forum hosten

Bericht door David » 31 mar 2012, 17:41

Als je geld over hebt voor een forum, dan zou ik zeggen zoek een betrouwbare hosting maatschappij waar je webruimte en een domein inkoopt / huurt. Dan is alles echt van jouw en kun je zelf beslissen wat je allemaal met je forum gaat doen. Ik denk dat een eigen host ook betrouwbaarder is.

Als je er niks voor over hebt zijn er wel websites die een gratis forum aanbieden kant en klaar, daar kun je zo mee beginnen. Maar je bent dan wel beperkt omdat je vaak geen server of database toegang hebt.

Wat zijn bijvoorbeeld je wensen, wat wil je met je forum gaan doen wat voor forum wil je opzetten. Als je dat op een rijtje zet dan kun je gericht kijken wat het beste bij jouw past.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Irene
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2009, 13:15
Contacteer:

Re: waar kan ik toch een betaald forum hosten

Bericht door Irene » 31 mar 2012, 19:54

ik wil dan weer betaald, heb al backup en domeinnaam, (voor het geval ik niet tevreden ben met deze aanbieder omdat hij soms te weinig tijd lijkt te hebben)
maar vroeg me af waar je zoiets dan kan vinden. Ik zie wel genoeg webhostingssites maar er staat totaal geen info over hoe dat werkt met een forum.

Ik wil beslist geen gratis forum meer, ik heb ze geloof ik allemaal al gehad en wordt een beetje moe van steeds weer opnieuw beginnen. dat heeft me een hoop leden gekost.

Ik heb nu mijn leden voor de laatste keer gesmeekt om alsjeblieft nog 1 keer aan te melden omdat ze nu voortaan mee kunnen verhuizen en niet meer opnieuw hoeven aan te melden
ik heb nu forum phpbb3, wil keuze uit meerdere stijlen, zelf afbeeldingsset kunnen wijzigen dus o.a.eigen logo er op zetten, geen reclame, eigen smilies, massamail. Dit zijn voor mij een beetje de belangrijkste dingen, het forum wat ik nu heb kan ik helaas zelf niet in de afbeeldingsset iets wijzigen, moet dus altijd de persoon die mij dit forum levert benaderen om bv logo te wijzigen. Aangezien die het erg druk heeft zie ik daar in de toekomst misschien wel een probleem aankomen.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: waar kan ik toch een betaald forum hosten

Bericht door David » 31 mar 2012, 20:25

Oké, dan moet je dus op zoek naar een hosting maatschappij die voldoet aan de Benodigdheden en vereisten die je nodig hebt voor phpBB3. Er zijn genoeg goede en betaalbare maatschappijen je moet alleen even goed zoeken, kijk bijvoorbeeld eens in dit topic hier vind je ervaringen van phpBB gebruikers over verschillende hosting bedrijven.

Het is volgens mij niet de bedoeling dat we hier een lijst met hosting bedrijven neerzetten, dus raad je het topic wat ik net noemde zeker aan, daar kun je wat makkelijker over host lezen en praten.

Het voordeel van een hosting die jij beheert is dat je van niemand afhankelijk bent, je kan zelf op ieder moment je server benaderen om dingen te wijzigingen of toe te voegen.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
BennyBernaer
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 jan 2008, 17:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: waar kan ik toch een betaald forum hosten

Bericht door BennyBernaer » 11 apr 2012, 10:00

Irene schreef:ik wil dan weer betaald, heb al backup en domeinnaam, (voor het geval ik niet tevreden ben met deze aanbieder omdat hij soms te weinig tijd lijkt te hebben)
maar vroeg me af waar je zoiets dan kan vinden. Ik zie wel genoeg webhostingssites maar er staat totaal geen info over hoe dat werkt met een forum.

Ik wil beslist geen gratis forum meer, ik heb ze geloof ik allemaal al gehad en wordt een beetje moe van steeds weer opnieuw beginnen. dat heeft me een hoop leden gekost.

Ik heb nu mijn leden voor de laatste keer gesmeekt om alsjeblieft nog 1 keer aan te melden omdat ze nu voortaan mee kunnen verhuizen en niet meer opnieuw hoeven aan te melden
ik heb nu forum phpbb3, wil keuze uit meerdere stijlen, zelf afbeeldingsset kunnen wijzigen dus o.a.eigen logo er op zetten, geen reclame, eigen smilies, massamail. Dit zijn voor mij een beetje de belangrijkste dingen, het forum wat ik nu heb kan ik helaas zelf niet in de afbeeldingsset iets wijzigen, moet dus altijd de persoon die mij dit forum levert benaderen om bv logo te wijzigen. Aangezien die het erg druk heeft zie ik daar in de toekomst misschien wel een probleem aankomen.
Beste Irene,

Je berichtje is voor mij heel herkenbaar. Ik heb intussen al ongeveer 6 jaar een forum. De eerste jaren maakte ik ook gebruik van gratis fora diensten zoals: xsbb, phpbb3 etc. Het is inderdaad zo dat de mogelijkheden bij gratis fora diensten zeer beperkt zijn. Ik ben in de loop van de jaren ook al verschillende keren overgestapt en dit heeft mij ook heel wat leden gekost. Tevens kruipt er ook heel wat werk ik om alle onderwerpen etc opnieuw aan te maken. De laatste gratis fora dienst waar ik wij was was: phpbb3.nl Maar omdat deze hun fora nauwelijks een update gaven, heb ik uiteindelijk toch overgestapt naar een betaalde host. In het begin was ik hier ook heel bang voor, want ik kende nauwelijks ook niets van fora's (buiten het beheerderspaneel) Toch heb ik tot op heden nog geen spijt gehad. Als je een beetje oefent dan kom je al een heel eind. En met een goede backup kan er eigenlijk ook niet echt iets fout gaan. Als je iets verkeerd hebt aangepast zet je je backup terug en je bent klaar. Ik heb mijn forum gehost bij phpbbhost.nl Op vraag bieden installeren zij de eerste maal je database en de laatste nieuwe phpbb versie. Daarna is het natuurlijk aan jou. Dit alles voor ongeveer 50euro per jaar. Dan heb je een forum database toegang en 50mb webruimte. Het is zeker niet mijn bedoeling om reclame te maken. Maar tot op heden heb ik nog geen enkele klacht van phpbbhost.nl Als er problemen zijn en je neemt contact met ze op krijg je ook binnen de 48uur een antwoord. Maar ervaring heeft me geleerd dat dit vaak al na een paar uur is. Ik zou zeggen neem eens contact met ze op en vraag hen naar de mogelijkheden. Zelf een backup is geen probleem deze installeren ze ook probleemloos op je nieuwe forum/database. Hou er wel rekening in dat dit niet van toepassing is op modificaties.

ajvangent
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 jun 2009, 11:27

Re: waar kan ik toch een betaald forum hosten

Bericht door ajvangent » 08 jun 2012, 08:54

*snip*

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: waar kan ik toch een betaald forum hosten

Bericht door Ger » 08 jun 2012, 09:46

Zoals reeds door David gemeld hebben we een centraal topic waar mensen hun ervaringen kwijt kunnen. Hier alleen maar een link plaatsen heeft geen zin.

Vraag van TS is (al lang) beantwoord, dus voor de rest lijkt me het centrale topic voldoende.
*slotje*

Gesloten